Ämne: v4 valla
Visa ett inlägg
Gammal 2015-01-02, 14:26   #32
Sprite

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av softpojk Visa inlägg
Jag dricker inte ofta, i princip aldrig. Nu ska jag ta ett glas vin för jag vill känna smaken. Det handlar inte om att jag förlorade 500+Ev utdelning.

Som jag skrev i en annan tråd, jag är rel ny på trav. Men man ska hålla rakt spår på uplopp. är det logikst att säga "Tror inte han vart diskad för att han kanske inte hunnit fram?"

Är Trav ett jävla "vi tror det blivit så vi kör på"... Ska inte ALLA ovasett kusk, häst, spår. Ha samma j-va chans?
En gång så kollade jag trav på färjestad, där en häst vart diskad till Björn Goops favör.. Många här var tveksamma till att det skulle vara en diskning, jag kunde inte riktigt avgöra med tanke på brist av kunskap.

Men detta. När man får reprisen framifrån. då hästarna springer emot dig. Gubbfans häst går ju ut totalt kanske en meter, när Ohlsson FLYGER förbi. Sen ha uppkäftighet i intervjun och säga "Det var ju otur för Ulf att vi hakade fast då han gick snabbare".

Ni som varit med längre än mig, några år minst. Var det bättre för? För.. regelverekt i Trav verkar vara lite j-vla kalle anka?

Detta är inget skrivet för jag är arg, frusterad eller tiltad. utan för att jag vill gå vidare med större kunskap om sådana här kommande situationer. Mvh

doob, hoppas du hittar V4an!
Nu har jag bara varit med i ca 15 år men för 7-15 år sedan kunde man se då och då att kuskarna vände upp, åkte ner till domarna och lämnade in en protest. Därifrån så tog det en liten stund innan de ropade ut vinnaren för att de kollade lite extra på löpningsförloppet.

Nuförtiden känns det som att kuskarna inte ska lämna in protester utan att domarna ska kolla på eget bevåg och se det själva i förstaläget.

Nu kanske det sköts på annat sätt via stallbacken eller nåt men var LÄNGE sen jag såg en kusk vända upp och åka och tala med domarna innan de lämnat banan.

Senast redigerad av Sprite den 2015-01-02 klockan 14:27.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat