Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart
Ronden har 8 Deli Deli rankad sist. Jag tror inte den kommer sist i mål! 
|
Håller med! Såg ut att ha en del sparat senast med Untersteiner i sulkyn. Tre någorlunda startsnabba invändigt som är betrodda, vågar man hoppas på hård öppning och att röd kusk bara smyger med bakom? Kanske räcker inte
Deli Deli fram hela vägen ändå, men spelbar som utgång på tvillingen!
Valetta Strix är nog förstahästen i inledningen med tanke på hennes två senaste insatser. Näst senast spurtade hon mycket starkt från sist i kön till trea i lärlingslopp. Senast hängde hon med rätt så bra bakom Augustus F. och en oslagbar Calvin Borel. Det känns dock som ett frågetecken med ledning, min känsla är att hon är bäst i ryggar men Adrian lär väl inte kunna hålla sig.
Alchemilla Rich bäst kapacitetsmässigt, men ny regi nu och första starten på ett halvår. Kanske ingen häst som kan göra jobbet utvändigt heller om det skulle bli dödens. Plockar också med
Åjo Hornline som har gått bra tider och räcker om Fredrik Persson håller sig lugn och inte slösar alla krafter inledningsvis. Dock frågetecken för formen. Streckar 2, 4, 6 och 8.
The Divine Miss F. är i mina ögon överlägsen motståndet i avdelning två. Hon vann i somras på tiden 10,4 på distansen, vilket ingen av de här hästarna matchar. Efter det ett par sämre starter, men på slutet har hon sätt bättre ut trots raden. Senast höll hon bra efter ursinnig öppning och före det har hon varit instängd med krafter kvar i två raka. Med tanke på att hon fått en månads vila efter urblåsaren senast räknar jag med att hon är bästa skick här. Spik!
Eagle Shot är en fin häst med stora fartresurser som jag gillar sedan tidigare. Startade på V86 senast mot tuffare motstånd och gick helt okej som fyra bakom bland annat Calvados In. Hästen är relativt startsnabb och lär sitta i ledningen tidigt. Det känns som upplagt för att Johnny ska leda runt om.
Det sista loppet är oerhört jämnt och egentligen skulle man vilja plocka alla femton. Men med tanke på att det ser favoritbetonat ut i övriga lopp får man försöker jag ändå att plocka bort de jag tror minst på för att göra fler system. Plockar med 9 hästar vilka är 1, 2, 3, 4, 7, 8, 9, 10 och 11. Synd att danska gästen Shesa Vixi blev struken, den andra gästen Speedy Sus känns överstreckad.