Visa ett inlägg
Gammal 2010-05-14, 15:36   #8
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Kallis lär jag gardera hårt iaf, där finns pengar att tjäna. Alldeles för konstiga tillägg.

En annan intressant sak är om man tittar på vinnarspelet i sista avdelningen, där står Glide kronos i endast 2,90x och hästen har två raka med den kusken i boden och skellefteå som inte ligger långt ifrån dannero. Men vadfan ska lilla Susanne göra? Hon vinner trots allt bara 8% av alla sina starter, dock är inte ovea bättre han Senast vart det ju kuskminus när han skulle köra svanstedts häst i sista, men som han vann ändå!
Att ha åtta i segerprocent är väl knappast varken ovanligt eller särskilt dåligt eller, det beror ju mycket på vad man har att köra med. Tyckte Simb Robitaille imponerade senast när han plockade ner Manos General till slut. Lutar åt att det blir fegstreckning här (2,3,5). Att Glide Kronos är så låg i odds beror väl på gamla meriter. Vann V75 och dängde bl a Hoity Toity Face för ett år sen. Tror inte han är uppe i den nivån nu längre när han mött beskedligt norrländsk motstånd på slutet. Dessutom har han inte Ludde som tränare längre (=mindre galopper men samtidigt desto sämre prestationer).

Värt att notera att banorna är rejält snabba på Dannero, rekordtider på lunchen idag. Kan bli svårt att ta in på täthästarna imorrn!

Rakas spets och slut i sjätte? Godkänd tvåa i årsdebuten och fick aldrig chansen senast.

Guld ser ojämnt ut. Är det inte Triton Sund och Dig For Dollars som är snäppet vassare än resten? Debbie Brodda är bra men vinner ju aldrig, inte ens mot stona. Real De Rabut är svår att sätta in tycker jag, har han någon chans på segern överhuvudtaget?

Kan det vara till att spika Rumbleinthejungle i klass 1? Vann första starten i nya regin senast på ett bra sätt, såg ganska okörd ut tyckte jag. Öppet annars, många av de bättre kusarna har dåliga spår.

Att det blir svårt för hästarna med många tillägg i kallblod håller jag med KP om, speciellt med tanke på att det är fullt fält. Hoppas man hittar lösningen här så man kan spara lite streck.

En bra idé till vinnare i stoloppet skulle uppskattas!
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat