Jag läser
Mattias Ludvigssons analys om V64 Örebro på
Travnet idag söndag, lägger märke till att han är redaktör på
Spelarservice och en av grundpelarna i
Spelvärde.se. Dessutom går att finna i Pokermagazine att han iallafall tidigare stått för tipsen hos
TT.
Är det ett skämt eller tycker de likadant allihop de där säljsajterna?
De tar och dribblar lite med tipsen mellan avdelningarna och skryter sedan upp sina tips när ett av alla tusenkronorssystem råkat slå?
Nån som vet om det är samma gäng på alla de där ställena, som sedan tar betalt för tipsen flera ggr om?
Jag har aldrig nånsin köpt ett tips och kommer heller aldrig att göra det. Dock roligt att belysa ovanstående.
Det ter sig inte särskilt märkligt att det blir skrik ifrån "hela travmaffian" runt vissa hästar i omgången, när det är samma delad röst som gör sig gällande...
Samtliga måste väl tycka lika tillräckligt ofta kan jag tänka. Skrämmande tanke om man hamnar på efterkälke gentemot för många kollegor i för stor utsträckning nån längre period, runt tips och gillande utav vissa individer(
hästar, gärna Solvallabaserade.)...
Häromveckan läste jag en av
Berglunds krönikor på Travnet, där han hyllade sina kollegors och Travnets "vinstregn" på sistone. Han poängterade också det ärliga i att tipsen på Travnet var gratis för alla att läsa. Konstigt att nån person ifrån de "illa omnämnda säljsajterna" tillåts husera på Travnet med sådan inställning som grund till resonemang?
Tacka vet jag $harps-kompetens!