Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart
Ja, det är väl just det hästarna ofta kan. Nu vet jag inte hur Raggamuffin gör sig med skor i nya regin, men för mig är det hästen i loppet som sett formstark ut på sistone.
Samtliga motbud verkar rejält handikappade med dojjor, så känslan är att hästen kan visa sig bara vara bäst här.
Gantab är väl om inte ett par sekunder sämre med skor, så tappar den iallafall allt vad steg och utväxling heter. En helt annan "flykt i steget" på den skolös. En så kallad utpräglad barfotahäst, helt enkelt. En sådan häst kan jag inte gå på.
Nu har jag en dansk häst med som just jag "måste" strecka, annars hade jag gått singel här.
2&8 är snabba ut, men det har ofta varit i enklare gäng. Alltid svårt sätta in sånt i högre klasser. Jag hoppas och tror Örjan håller ut och dirigerar. Skönt, nu slapp jag ta en massa kostnader i den avdelningen.