Ämne: V75 Åby
Visa ett inlägg
Gammal 2015-01-13, 13:51   #38
Helge

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av varulv Visa inlägg
Västerbo OTN var bra med skor näst senast på Mantorp. Har gått med skor 7ggr..inte 12. Har 1st 1:a, 3st 2:a pris, 1st 3:e, 1st g, 1st 0. Han är minst missgynnad av barfotahästarna i silver på lördag.

Färsk intervju.

Jag slår en signal till Lars Brindeborg hos stall Petri Puro som har 1 Västerboonthenews till start i avdelning 1 på lördag. Här är Lars egna ord om Petri Puros fina häst:

– 1 Västerboonthenews avslutade ett tempojobb för en timme sedan där han kändes fantastiskt fin. Vi har verkligen ingenting att klaga på inför lördagens start. Skotvånget kände vi till när vi anmälde hit och han gick dessutom helt ok med dessa näst senast på Mantorp. Enda lilla brasklappen är väl om det skulle bli snömodd och krävas brodd vilket vore negativt för oss men som väderprognoserna ser ut i nuläget så ska inte det behöva bli aktuellt. Västerboonthenews går med största säkerhet med vanlig vagn även denna gång och lika troligt är att vi låter det halvstängda huvudlaget sitta på precis som senast. Peter har sagt att han kan bli lite het med det och vi värmer med öppet huvudlag. Vi kommer även ha med ett norskt huvudlag som kan bli aktuellt om kusken vill ha det och om han skulle verka hetsig men som sagt mest troligt blir det halstängt igen. Sm jag ser detta så blir det svårt att ta ledningen från Västerboonthenews och då är det hästen att slå. Jag brukar sällan uttrycka mig på detta sätt men uppgiften ser passande ut och jag tycker att han ska ha toppchans att vinna detta.

/http://www.travtipset.se/v75-intervju-stall-petri-puro-17-januari-2015/?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+1)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat