Ämne: V75 Åby
Visa ett inlägg
Gammal 2015-01-17, 17:06   #381
Sprite

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8433
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Tycker faktiskt inte det var någon större skillnad, möjligtvis att den är lite lite sämre men inte så att man kan rata den som favorit på toton som många experter gjorde. Hästen sågades av många som i princip chanslös... Jag var mest inne på att den skulle tappa i startsnabbhet med skor, men det såg jag inte en tillstymmelse till.

Utan open stretch hade den vunnit, men svårt att säga om den håller undan barfota om även konkurrenterna har valfri balans?
Den var väl chanslös med facit i hand? 10,9 första 500m, sen 12,5 totalt på varvet utan någon press och två hästar passerade, varav vinnaren gick i mål på 12,5/1640a. Det var knappast någon topptid eller topprestation i detta lopp så visst fan borde han ha vunnit för att få godkänt och för att man ens skulle kunna spekulera i att skor på kvittade.

Att spelkulera i "utan open stretch" är ju helt meningslöst då det var en sak man var 100% säker på innan spelstoppet idag att open stretch skulle finnas i loppet. Jag hade iaf satsat hus och hem på det om jag hade fått 1,01 eller mer i odds.

Senast redigerad av Sprite den 2015-01-17 klockan 17:08.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat