Visa ett inlägg
Gammal 2015-01-26, 17:20   #12
Madman

Madmans avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 2739
Standard

Jag har nu tittat lite på dina tidigare inlägg Ulf_Eddie.
Du använder Jokern men verkar tycka att ranking från tipsare är oväsentligt b la för att de är omotiverade eller dåligt motiverade.
Om flera tipsare höjer en häst i ranken gentemot din så bör det ge en tankeställare...kanske dom har nån info jag inte har. Speciellt när det skiljer sig mot insatsfördelnikngen. Här inne är väl alla intresserade av info som inte finns på allm media och av tipsnissarna på ATG liven.
Annars håller jag med dig om att genom alla analyser och rapporter så blir skillnaden i kunskap minimal och allt lutar mer åt lotteri. Då tappar även jag intresset för en sport som trots allt, tidigare gav oss med kunskap och info, en fördel framför kollektivet.
Känns som ATG långsamt gräver sin egen grav. Dom tar över travtidningars jobb med dessutom senare info och även till viss del betaltjänster. När folk inser att det inte nämnvärt lönar sig läsa Ronden mm dör ju dessa. Dom överlever knappast bara på sportintresserade. Där finns en aspekt ang insatsfördelningen som - ju bättre spelarna är- tvingar en att gå emot de mest spelade för att få hyffsad utdelning. Tyvärr vinner ju de 3-4 mest spelade ofta. Typiskt lotterikänsla numera. Att få med vinnare från gruppen minst spelade och rankade kräver tur och det en massa.
Det var inte mkt humor i detta inlägg. Det är det inte i spel heller i alla fall inte när man torskar eller blir påhoppad för att vara blind eller dum. Det sista ej riktat mot dig Ulf-Eddie.
Madman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat