avd1. Hanna Banker är snabb ut och lär laddas mot ledningen trots läget, hästen har dock inte vunnit på ett bra tag, men vi som sätt henne vet vilken kapacitet hon besitter, i spets har hon onekligen en jättechans att vinna men hon är bra nog att vara med där framme även med andra löpningsförlopp. Tripolini håller jeppe högt och detta är en häst som har ett litet chansartat läge över korta häcken men eftersom hästen har fyra raka segrar indikerar detta toppform, har aldrig sätt hästen tidigare så jag har lite svårt att uttala mig om denne men Jeppe är ju en av de bättre kuskarna som finns i Skandinavien. Finish Brandon vann enkelt från spets senast och såg riktigt bra ut, lita på att Stefan kommer spänna bågen för att försöka hålla ut eventuellt nr 8 och andra tänkbara startraketer, lyckas man är loppet i god hand. Skulle det bli tempo på loppet skulle detta givetvis gynna Spurs Rain som äger ett starkt slutvarv och fäller många (alla?) om tempot hålls uppe. Flemming är lite lurig när han gästar Åby eftersom han segrar flest lopp där. CC Simoni har varit ifrån ett kortare tag varför formen är aningen svårbedömd. Lägger ett frågetecken där (?) Pay back Chip har en del fart, men inte levererat på slutet. kan bättre än vad vi fått se men jag står över denna gången. Lucky Sec verkar vara en bit från formen och får i första hand jaga en mindre peng. Caddie Express nöter på utan att direkt övertyga, söker nog ryggar och hoppas på lite pengar till slut. nr 6 har inte startat sedan i september varför man kan ställa sig hur formen är (?) kan fattas tempo i honom annars är det en ganska duglig häst men jag tar bort eftersom han inte känns het i sammanhanget. Formation verkar vara en bit från formen och får normalt svårt att räcka ända till seger. En matlapp får man nog rikta in sig på.
Kommer troligen analysera några lopp till, får se vad jag orkar...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Klanke den 2015-01-27 klockan 23:20.
|