Visa ett inlägg
Gammal 2015-01-28, 08:46   #37
eveton

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4554
Standard

Vid första anblicken såg startlistan riktigt tråkig ut, men det övergick sen till att se rätt lovande ut tillslut.

Veckans bank kommer ut i Avd.4 och har ett perfekt läge bakom bilen i form av ett 5:e spår - Fossens Bonus blir dock storfavorit, men det krävs nåt extraordinärt (typ att Bert Karlsson springer naken över Skaraslätten och ut på banan) för att den ska förlora detta! I ny regi har man opererat framknäna på hästen vilket gett den chansen att trava upp till sin kapacitet. Har 4 raka utan att ha bottnats och den här går spikrakt upp genom klasserna.
I övrigt finns det många favoriter från dåliga spår och med tveksamma kuskar...
Avd.1 - Har väntat på att 11 Livacious Lindy ska komma ut i V75, men hoppades på framspår för då hade jag spikat. Kan funka ändå, men vill ha med 2,4 därefter 10 och 1.
Avd.2 - Lärlingslopp... Favorit blir 11 men det är formstarka hästar emot 7,9,10 sen ska väl en sån som 5 Asterix Hornline vara given i systemet.
Avd.3 - Guld? Nja, snarare det som blev över! 2,3,4,7 och 9 då Flemming tror på bra chans med rätt lopp för Obi Wan.
Avd.4 - Spik!
Avd.5 - Stolopp där jag tror mest på 13 Bethel Hanover (utgång) men vi streckar på.
Avd.6 - 4 Mind Your Face är också en alternativ utgångshäst eller t.o.m spikförslag. Där bakom lurar 2 Henke Diablo som radat upp segrar mot enklare gäng. Senast var det bra motstånd och hästen gjorde det bra, kom igenom fint från bakspår och gick själv ut i 3:e spår 800 kvar och gick ifrån och vann knappt mot en fint spurtande Huge Star. Jämndåligt bakom då Bear Dancer fått sämsta spåret.
Avd.7 - 2 Raggamuffin mot 10,11,12 och främst då Odin Töll.

Så ser mina tankar ut...
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat