AVD 2
Efter en mer noggrann titt i arkivet står jag fast vid att 3 Vincere Scis Win spetsar.
4 Quantum Sailor är väl den som främst utmanar, men sida vid sida ska det inte gå. 5 Asterix Hornline kan inte öppna alls. 6, 7 och 8 har ganska bra fart om man laddar, men ska inte kunna komma före 3 i första skedet.
3 Vincere i spets efter 100 m alltså, men man är nog mest intresserade av att släppa. Vill väl helst ha rygg på favoriten men man lär nog få en allvarlig fråga innan favoriten ens har börjat lämna sin köposition och 2 Sander Esterel ligger nog bäst till för att vara först framme för att överta. Det är ingen blixt de första stegen, men den får upp bra fart efter 40-50 m och därmed känns spår 2 passande just i detta lopp. Sitter Sander Esterel i spets och samtidigt plockar fram toppformen från förra året vinner den nog, men det är just formen som är frågetecknet här.
Red Team Rex trodde jag skulle bli favorit här och gör den om den mäktiga långspurten från Klass 2-finalen så blir det tufft för de övriga. Favorit blir istället Asterix Hornline men det finns lite frågetecken för den. Galopplysten till att börja med och den passar nog dessutom bäst på 2640. Och skulle det bli skotvång känns den iskall.
9 Det är K.H.K Boko har bra startrygg och hygglig statistik från bakspår och kan vara en rolig vinnare. 10 Network Broline är kanske en bättre häst, men känns mer missgynnad av bakspår. 7 Fuzz har bra kapacitet som räcker men frågan är var den hamnar i starten.
Summa summarum: Jag vet inte vem som vinner, men hoppas på Vincere från rygg ledaren. Lärlingslopp blir ju som bekant ofta häftigt körda och luckan bör kunna uppenbara sig nån gång. Plockar även med 12 C.C Neo på lappen. Märkligt lite spelad i nuläget... Rikast i fältet och slog en så pass bra häst som Jarl af Solnäs i senaste starten på 14,2 över 2140. Kan jämföras med Red Teams segertid på 14,6. Sen är det ju faktiskt även så att spår 12 segrar i 18% av fallen när det gäller den här lopptypen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Icewinner (+10)
Senast redigerad av LeBanner den 2015-01-29 klockan 03:53.
|