Citat:
Ursprungligen postat av Geezer
Att säga att Halak är bäst i världen är allt en liiten överdrift..
Sen så är inte statistiken helt på samma sida som dig när de gäller lagens PP resp. PK.
Flyers: 22,7% PP - 84,8% PK
Habs: 20,0% PP - 83,8% PK
Hur mycket jag än vill se Habs vinna denna matchen så är ju faktum att Flyers spelar en väldigt bra ishockey just nu.
De är dessutom väldigt smarta i spelet kring kassen. Något som varken Pens eller Caps var.
Dock vill jag samtidigt minnas att Halak gjorde jättematcher i matchen efter att han blev utbytt både mot Pens och Caps. Vilket skulle kunna tala för Habs.
|
att han är bäst i världen tycker jag inte är en överdrift då jag inte sett något värre...han kommer ut ur kassen med perfekt timing och skär av vinklar och stannar när han ska. reflexerna är enorma och så även självförtroendet för det stämmer helt att han kommit ut brutalt när han blivit utbytt matchen innan. har inte darrat ett dugg utan frösvaret har svikit när de släppt in mål så nerver ska vi inte behöva oroa oss för då han aldrig visat att han har några.
siffrorna säger inte mycket då mtl fått smaka på caps och pens pp och även bp medans flyers fått möta devils och boston som nog har de blekaste pp jag sett i slutspel för övrigt