Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-01, 12:17   #4
Viroid
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Detta är fortfarande inte stoppat enligt Lotteriinspektionen. Det går fortfarande
att strecka 13-14-15-16-17 osv i ett 12-hästarslopp.

Sen är transparensen viktig därför ska streckfördelningen visas och
förklaras när antalet redovisade rätta inte stämmer med antalet inlämnade.
Det ska även förklaras de gånger det blir exakt.
Eliminera alla möjligheter till oexakthet även i rättningsförfarandet.

Det som stör mej lite är att alla kommer fel i sina försök att försvara
ATGs inkompetens.

Insatsfördelning är som odds i vinnarspel och sen efter målgång är det
glömt och så visar man hur många som spelade rätt? Var blev insatsen av? Oddset?

Mvh Ulf-Eddie
Ja, man kan fortfarande få in rader med streckade hästar som inte finns i startlistan, men det finns noga beskrivet hur det skall behandlas i vadhållningsreglementet. Det är en felmarginal man kan leva med, och dem som roar sig med att spela Lotto fast på en travkupong får väl göra det.

Jag vet heller inte om jag blir så mycket lyckligare av att det efter varje avdelning i alla spel presenteras en smärre avhandling rörande alla tänkbara avvikelser. Som spelet ser ut idag så är det ju vanligt med spel från ett antal länder med olika valutor. Vi har också en enorm mängd med andelsspel som gör att det så gott som aldrig är ett jämnt antal rader som delar på potten. Redovisningen kommer bli enormt omfångsrik med siffror. Mitt förtroende för ATG är stort nog för att jag skall få slippa höra en speaker sitta och läsa upp kryptiska siffror om hur många system och rader från varje valutaområde som är kvar.

Det skulle kunna bli bättre om ATG räknade återstående rader och värdet på dem istället för system. Då hade det t.ex. igår hetat att vi efter första avdelningen hade kvar knappt 60 miljoner rader, värda 54 öre/st. Det är en rätt så stor utbildningsinsats att börja förklara den matematiken för det stora spelarkollektivet, men de kan ju börja med att redovisa värdet parallellt.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat