Visa ett inlägg
Gammal 2010-05-19, 03:55   #34
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45592
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Burn Visa inlägg
Mindre spelombud brukar vara anti till kreditkort, i synnerhet till AMEX.

Men hos större ombud typ Maxi, Citygross, Obs och liknande är det inga problem.

Tycker du ger ett falskt sken lite där. Dessa kedjors största omsättning är inte singlar/långenspel utan det är lotto samt diverse andelsspel på nummerspel som gäller pga den stora folkgenomströmningen och impulshandlandet. Skulle förvåna mig om långenspelen stod för mer än ett par % faktiskt.
Att förbutiken i en Ica maxi skulle ha en hög med spelkort ser jag som obefintlig faktiskt.

Att ta emot amex över huvudtaget som servicebutik är en dålig affär.
Jag känner inte till något spelombud förutom ovan nämnda kedjor som faktiskt tar emot amex, då det krävs separata kortinlösenavtal för dom, samma sak med diners.

Att sälja en trisslott på kort är ingen plusaffär direkt heller annars. Allt är relativt, vissa nekar när andra godkänner. Handlar om att läsa av kunden och se om den är villig att köpa något mer som man kan slå på.

Självklart finns det scenarion som gör att man kan backa på en affär, men detta gäller ALLA brancher. Tex om du knallar in på pressbyrån och köper ett frimärke men betalar med kort. Eller tom går till ikea och köper lite skruvar/spikar och betalar med kort.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat