Citat:
Ursprungligen postat av Viroid
Det gick säkert att bra att beräkna oddsen på den tiden också, men min poäng var att nya generationer spelare tagit till sig modern teknik med massor av datakraft. Moderna datorprogram som gör miljoner beräkningar per sekund och hjälper till att spela rätt. De har ju fullständigt slaktat streckspelen genom att klara av att beräkna vinstchanser gentemot streckfördelning i 4-5-6-7-8 lopp i rad och dessutom konstruera slagkraftiga system med de beräkningarna som grund.
ATG:s terminologi och sätt att redovisa har inte hängt med, och de har fått lägga in en rad "lex Robot-regler" för att försöka hindra dessa spelare att nå framgångar.
|
Det ska väl vara insatsfördelning och inte streckfördelning? Den som gick efter streckfördelningen under den tid som det fanns två mått hamnade hopplöst långt efter.
Sedan är det även så att det inte finns några som helst spelteoretiska argument för nivåerna i ATGs ( och numera även Svenska Spels!! ) "robot-regler".
Vad är det som säger att det blir "orättvist" vid just ATGs godtyckligt utvalda nivåer?
Det finns ju t o m inskrivet i vadhållningsreglerna att man inte FÅR grunda sina spel på "rena sannolikhetsutfall"! Jag tror inte att de själva vet vad de menar med det. Men det ända rimliga tolkningen som jag ser det är att man inte får välja ut sina spel med hänsyn till oddset ( eller spelfördelningen ). Tanken är alltså att man ska spela på den häst man tror har störst chans att vinna.
"Moderna" och nya spelare som läser igenom reglerna ryggar naturligtvis tillbaka när man ser dylikt!