Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Den första flytten ( den till Umåker ) motiverades med att antalet ägda hästar per capita var lågt i upptagningsområdet. Savin blev förmodligen lovad guld och gröna skogar av ledningen på Umåker. Man missade förmodligen att räkna bort alla tusentals ( tiotusentals? ) studenter som bor i området. Den verkliga utvecklingspotentialen var alldeles säkert en bråkdel av det utlovade.
Vid flytten till Solänget så sipprade det ut info som delvis bekräftar att utlovad "service" inte levererades från Umåker.
Att det skulle blir så här, och vad det beror på, förutspåddes av undertecknad tidigt i den här tråden.
Travbranschen är TUFF. Det räcker uppenbarligen inte att vara talangfull och hårdarbetande för att slå igenom på riktigt.
Savin är en av mina personliga favoriter och jag hoppas verkligen att han får tillbaka snurren i sin verksamhet.
|
Fast grejen är att han lämnade halmstad när han hade så fina siffror och framtiden för sig?
Han körde in
2,7 miljoner och hade en segerprocent på
17 2013. Hur man kan lämna allt efter ett sådant framgångsår är ofattbart!
Man får inte 150 häst och 30 miljoner inkört över en natt, och han väldigt goda förutsättningar i Halmstad enligt mig.
Nu återkommer han när konkurrensen blivit ännu hårdare, vilket också var anledningen att han stack.
Förstår inte hur han tänkte, och lär nog aldrig göra det!