Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-07-02, 18:36   #31
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Tråkigt slut på hela historien.. men om det nu genomförs en sån här flytt så borde det i vilket fall vara fastställt på förhand vad det finns för krav och motprestationer!
Tråkigt för marcus att det blivit såhär, men däremot så verkar han iallafall trivas uppe i norr och det är ju det viktigaste!

Jag har ingen aning vad han har för uppbackning, men om han står själv vilket jag tror så är 100k ett rätt stort bakslag! speciellt när stallet sprungit in 200k de första 7 månaderna av året!!
Men som sagt det är bara spekulationer från min sida!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-09, 11:10   #32
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

http://www.expressen.se/sport/trav/a...proffstranare/

YTTERST märkligt, han lämnade Halmstad (där han hade riktigt bra resultat) för Umåker sedan Solänget för att han skulle få fler hästägare, mer löpkörning och mindre konkurrens.
Nu flyttar han till åby i samma veva som Bergh gör det?? Jag förstår ingenting!
Han körde in över 2 miljoner när han huserade i Halmstad, nu ligger han på några hundra tusen.

Antingen är det jag eller Marcus som är lite sinnesförvirrade, eller kanske båda två.
Är det någon som förstår det här?
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-09, 12:27   #33
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 176
Sharp$: 152
Standard

Det är kallt i Norrland


Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
http://www.expressen.se/sport/trav/a...proffstranare/

YTTERST märkligt, han lämnade Halmstad (där han hade riktigt bra resultat) för Umåker sedan Solänget för att han skulle få fler hästägare, mer löpkörning och mindre konkurrens.
Nu flyttar han till åby i samma veva som Bergh gör det?? Jag förstår ingenting!
Han körde in över 2 miljoner när han huserade i Halmstad, nu ligger han på några hundra tusen.

Antingen är det jag eller Marcus som är lite sinnesförvirrade, eller kanske båda två.
Är det någon som förstår det här?
Det är ingenting att förstå.

Savin trivdes inte i Norrland.

Det skulle jag inte heller göra.
Heuer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-09, 12:37   #34
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 331
Sharp$: 3020
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Heuer Visa inlägg
Det är ingenting att förstå.

Savin trivdes inte i Norrland.

Det skulle jag inte heller göra.


Han flyttade vä'l tillbaka till Norrland för att han trivdes bra där? uppväxt däruppe eller?
karpafan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-09, 14:28   #35
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 176
Sharp$: 152
Standard

Naiv tränare


Citat:
Ursprungligen postat av karpafan Visa inlägg
Han flyttade vä'l tillbaka till Norrland för att han trivdes bra där? uppväxt däruppe eller?
Har kollat Team Savin på Twitter.

Dröm/Vision/Mål bli storstall i Norrland.

Naivt tro hästägarna skulle stå i kö.
Heuer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-09, 15:51   #36
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 682
Sharp$: 2478
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Heuer Visa inlägg
Har kollat Team Savin på Twitter.

Dröm/Vision/Mål bli storstall i Norrland.

Naivt tro hästägarna skulle stå i kö.
Den första flytten ( den till Umåker ) motiverades med att antalet ägda hästar per capita var lågt i upptagningsområdet. Savin blev förmodligen lovad guld och gröna skogar av ledningen på Umåker. Man missade förmodligen att räkna bort alla tusentals ( tiotusentals? ) studenter som bor i området. Den verkliga utvecklingspotentialen var alldeles säkert en bråkdel av det utlovade.

Vid flytten till Solänget så sipprade det ut info som delvis bekräftar att utlovad "service" inte levererades från Umåker.

Att det skulle blir så här, och vad det beror på, förutspåddes av undertecknad tidigt i den här tråden.

Travbranschen är TUFF. Det räcker uppenbarligen inte att vara talangfull och hårdarbetande för att slå igenom på riktigt.

Savin är en av mina personliga favoriter och jag hoppas verkligen att han får tillbaka snurren i sin verksamhet.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-09, 22:22   #37
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Den första flytten ( den till Umåker ) motiverades med att antalet ägda hästar per capita var lågt i upptagningsområdet. Savin blev förmodligen lovad guld och gröna skogar av ledningen på Umåker. Man missade förmodligen att räkna bort alla tusentals ( tiotusentals? ) studenter som bor i området. Den verkliga utvecklingspotentialen var alldeles säkert en bråkdel av det utlovade.

Vid flytten till Solänget så sipprade det ut info som delvis bekräftar att utlovad "service" inte levererades från Umåker.

Att det skulle blir så här, och vad det beror på, förutspåddes av undertecknad tidigt i den här tråden.

Travbranschen är TUFF. Det räcker uppenbarligen inte att vara talangfull och hårdarbetande för att slå igenom på riktigt.

Savin är en av mina personliga favoriter och jag hoppas verkligen att han får tillbaka snurren i sin verksamhet.
Fast grejen är att han lämnade halmstad när han hade så fina siffror och framtiden för sig?
Han körde in 2,7 miljoner och hade en segerprocent på 17 2013. Hur man kan lämna allt efter ett sådant framgångsår är ofattbart!

Man får inte 150 häst och 30 miljoner inkört över en natt, och han väldigt goda förutsättningar i Halmstad enligt mig.
Nu återkommer han när konkurrensen blivit ännu hårdare, vilket också var anledningen att han stack.

Förstår inte hur han tänkte, och lär nog aldrig göra det!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-10, 00:00   #38
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Fast grejen är att han lämnade halmstad när han hade så fina siffror och framtiden för sig?
Han körde in 2,7 miljoner och hade en segerprocent på 17 2013. Hur man kan lämna allt efter ett sådant framgångsår är ofattbart!

Man får inte 150 häst och 30 miljoner inkört över en natt, och han väldigt goda förutsättningar i Halmstad enligt mig.
Nu återkommer han när konkurrensen blivit ännu hårdare, vilket också var anledningen att han stack.

Förstår inte hur han tänkte, och lär nog aldrig göra det!
Nej det är svårt att greppa, men det är nog bara att inse att det inte räcker att vara en bra hästkarl och ha organisatorisk förmåga nog att driva ett stort framgångsrikt stall. Man måste även besitta ett visst mått av affärssinne. Även om det nu är i efterhand (i förhand vad gäller Åby dock, vi får ju se om vi har rätt där) så känns varje steg som ett katastrofalt dåligt beslut ur den aspekten. Även med relativt begränsade kunskaper om travsverige borde man kunna göra den bedömningen även på förhand.

Men det kan ju alltid hända att det finns någon stor pusselbit som saknas, en jättestor hästägare som lovade satsa där uppe eller liknande (känns ganska osannolikt dock) till exempel.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-10, 14:47   #39
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 682
Sharp$: 2478
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Fast grejen är att han lämnade halmstad när han hade så fina siffror och framtiden för sig?
Han körde in 2,7 miljoner och hade en segerprocent på 17 2013. Hur man kan lämna allt efter ett sådant framgångsår är ofattbart!

Man får inte 150 häst och 30 miljoner inkört över en natt, och han väldigt goda förutsättningar i Halmstad enligt mig.
Nu återkommer han när konkurrensen blivit ännu hårdare, vilket också var anledningen att han stack.

Förstår inte hur han tänkte, och lär nog aldrig göra det!
Han blev övertalad av någon som lovade mer än vad de kunde hålla. De kalkyler som fanns var aldrig något annat än glädjekalkyler.

I något uttalande så tyckte han att hans rörelse utvecklades för långsamt. Trots V75-framgångar så märkte han ingen tillströmning av nya kunder och då kände han förmodligen att det var värt att göra ett uppbrott. Tyvärr blev det till någon som lovade runt och höll tunt.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-10, 15:36   #40
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Unhappy

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Savin är en av mina personliga favoriter och jag hoppas verkligen att han får tillbaka snurren i sin verksamhet.
Jag vet inget Savin personligen, däremot är det en del i Halmstad som tycker
att man inte behöver använda pisken efter målgång.

Mvh Ulf-Eddie
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-10, 16:19   #41
 
softpojks avatar
 
Reg.datum: nov 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 489
Sharp$: 1934
Standard

Har hört att han brukade plåga sina djur, sen om det stämmer eller inte har jag ingen anning om så jag yttrar mig inte eller påstår något, bara berättar vad jag hört.
__________________
Trav är kul.
softpojk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-10, 17:08   #42
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Känner igen det där med pisken efter målgång, min för övrigt har jag aldrig hört ett ord om att han skulle plåga sina djur. Men som ni säger bara rykten.

Jag vet dock att han kände sig illa behandlad av halmstadtravet, det kan ha varit en bidragande anledning till att han stack. Sen vet jag också att han blev ovän med vissa andra aktiva där.
Så visst kan det finna sådana personliga skäl till att han flyttade.
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-10, 11:46   #43
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

SAVIN SLUTAR

Han slutar aldrig att överraska Marcus Savin, nu meddelas det att han lägger travtränarkarriären på hyllan.

Jag undrar hur hans planer ser ut framöver, efter Frankrike äventyret!

http://www.expressen.se/sport/trav/p...-med-beslutet/

Tillägg: Han har enbart 3 hästar på listan just nu, så det är ett rätt förståeligt beslut. Jag tror grunden till detta är ett antal felbeslut som tillexempel han hoppande runt banor sista åren, Ingen kontinuitet! För träna häst kan han, det visade han under 2012 och 2013.

Spana in hans hemsida, grymt bra gjord enligt mig! http://www.teamsavin.se/

Senast redigerad av alle den 2015-07-10 klockan 12:22.
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-10, 14:10   #44
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Någonting lär det väl vara som drar, för jag tror ju knappast att det är de höga prispengarna och de många startmöjligheterna som leder någon till Umåker (eller någon annan bana norr om Bergsåker).
kjoltyg?

Lustigt. Savin lämnade Umeå och flyttade sedan till Solänget. Och efter att tag åter till Åby. Följaktligen blir han knappast kvar länge i Umeå den här gången heller?!
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-10, 14:58   #45
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
kjoltyg?

Lustigt. Savin lämnade Umeå och flyttade sedan till Solänget. Och efter att tag åter till Åby. Följaktligen blir han knappast kvar länge i Umeå den här gången heller?!
Va? han ska inte tillbaka till umeå? läste du mitt senaste inlägg?

Senast redigerad av alle den 2015-07-10 klockan 15:05.
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td