Citat:
Ursprungligen postat av Viroid
I Gävleborgs län kostar ett månadskort för lokaltrafiken 1670kr/månaden, och för det får jag en buss var fjärde timme som passerar utanför... Det går inga bussar till landsortsbanorna heller, men folk kommer ändå. Det gick bussar till Solvalla på den tiden jag bodde i Stockholm. Om jag inte minns helt fel gick det en från Cityterminalen, och så gick det väl från Alvik och Brommaplan också. De här bussarna drog man in när det blev allt färre som nyttjade dem. Min poäng är att kollektivtrafiken försvann efter att publiken försvann. En pendeltågsstation eller tunnelbana kommer inte att förändra Solvallas publiksituation, eftersom tävlingarna där avnjuts bäst hemma i favoritfåtöljen.
|
Att det kostar 1670kr/månaden kan jag förstå. Det bor ju bara nån enstaka människa där, som utnyttjar lokaltrafiken. Medans i Stockholm bor det över två miljoner människor och de flesta har månadskort på ett eller annat sätt. Bussar går endast till V75(När Solvalla är värd) på lördagar från City-terminalen. Ingen i Stockholm åker till ett ställe som det är krångligt att ta sig till/hem frivilligt. Åka buss/tunnelbana i Stockholm under rusningstrafik är som att knulla med dubbla kondomer.