Citat:
Ursprungligen postat av robust
Att det kostar 1670kr/månaden kan jag förstå. Det bor ju bara nån enstaka människa där, som utnyttjar lokaltrafiken. Medans i Stockholm bor det över två miljoner människor och de flesta har månadskort på ett eller annat sätt. Bussar går endast till V75(När Solvalla är värd) på lördagar från City-terminalen. Ingen i Stockholm åker till ett ställe som det är krångligt att ta sig till/hem frivilligt. Åka buss/tunnelbana i Stockholm under rusningstrafik är som att knulla med dubbla kondomer.
|
Jag har själv bott i Stockholm en rätt stor del av mitt lv, så visst vet jag hur det är att ta sig fram där. Men i slutet på 90talet, början på 2000-talet var det ju två, tre gånger så stor publik mot idag. Och det låg lika besvärligt till då, men parkeringen var ändå rätt så fylld. Jag tror inte det räcker med en tunnelbanestation, travsporten lockar inte på samma sätt längre. Det fins så mycket annat som lockar mera, och förnyelsen av travsporten har inte varit stor. Man springer ett lopp 5 sekunder snabbare nu, det finns lite tvilling och trio att spela på och V-spelen har bytt namn. Det räcker inte för de trendkänsliga stockholmarna.