Nu är jag inte lika vass på att beskriva allt i fina korrekta meningar men
Som jag ser det är alla för pålästa och alla spelar likadant till V75.
Kuskarna/Tränarna/Skötarna är inte lika pålästa som oss spelare och experter.
De har inte tid kolla arkiv, jämföra startsnabbhet, räkna på tillägg med mera..
Tycker Johnny Takter beskrev det väldigt bra förra veckan
"Jag börjar kolla på lördag förmiddag"..
Så det är klart dem ser oss som mer kunniga än dem själva vad gäller hästarna.
När de kollar på oddstavlorna ser de 14 på en storfavorit, de blir ju livrädda, klart de ger hästen loppet om han kommer i spåren.
Jag ger mig fan på att om vi skulle leta upp en halvdåsig pålle en vardagsomgång och spela ned den till storfavorit (trots att det är en sämre häst), så hade den kunnat få vinna ett lopp..

Kan ha helt fel, men jag tror det påverkar mycket..
Om vi spelare hade spelat tex Certification i sista igår till 70% på streckspelen och 15 i odds, tror ni den blivit släppt första gången i kurvan då? Eller hade Super Otto svarat som han gjorde? Om ni tror han blivit släppt om vi spelat den så tror ni iaf på min teori!
När jag kollar inför en V75 omgång tycker jag det är omöjligt hitta en skräll som ingen annan nämnt tex, för det finns inte. Alla hästar nämns, det känns liksom bara som att jag lika bra kan ta 35% av mina förväntade insats och skicka till ATG och skita i att spela xD
Jag gillar V4 lunchtrav, känns som det är där man kan ha edge som påläst..
Måste vara extremt många som bara bombar in efter strecklistan så den ser ut tidigt på dagen då omsättningen är låg.. Där kan det ju bli helt galna favoriter... Som inte vinner.. (Talar visserligen emot mig själv och mitt tidigare resonemang med det sagt...) Men känns som det är lite mer fight i loppen där, folk kör för att vinna... Det är inte lika många som tittar, inte lika farligt göra bort sig, här vågar de vara lite mer "icke-Svensson".. Nervositeten att göra bort sig för hela travsverige på en lördag finns inte? Är det därför man inte vågar köra, man är rädd man ska få spott i ansiktet av spelare/kommentatorer mm? Man sitter bara med i tåget och åker istället
Aja, jag vet inte.
Ordbajsat klart nu iaf!