Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-23, 08:41   #101
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icewinner Visa inlägg
Är det någon som är bra på reducering? Och kan ge lite tips på hur man borde reducerat denna ramen, för jag reducerade uppenbarligen bara bort vinst.

Så tar gärna hjälp, för kan allt för lite om reducering, jag chansar liksom mest.
Du ställde två villkor, som bägge sprack. Ulf Ohlsson vann förvisso minst ett lopp, men inte med en häst som du streckat. Du ställde krav på minst två A-hästar, endast en av dem vann.

Jag försöker tänka i lite flummiga banor, nämligen hur mycket som spelarna brukar ha fel. Kikar man på spelarnas rank och hur hästarna placerar sig så kan man konstatera att dem som spelarna tror mest på, och vinner flest lopp. De som spelarna tror näst mest på, vinner näst mest lopp. Även när vi kommer ned till plats 8 - 9 - 10 så stämmer detta helt perfekt.

Enligt den statistik jag har så är ranksumma 18-28 relativt vanligt förekommande på V64, och ger mycket goda förutsättningar för en bra avkastning till spelarna som finner raden. Att reducera med villkoren att ranksumman skall bli 18-28 hade reducerat ned systemet till 298 rader. Då går man mycket medvetet på att det skall bli stora pengar. Man kan naturligtvis reducera tvärtom, kräva max 17 i ranksumma, och går då medvetet på de små pengarna. I det fallet kan man kryssa i Endast V6 och kanske också laborera lite med målvinst.

Det är ytterst sällan som två hästar som spelarna rankat sämre än 8 vinner en omgång. Att lägga till det villkoret hade sänkt radsumman till 268, endast 30 rader/kronor. Det tycker jag är för lite för att jag skall våga sätta det som villkor. Vinsten är för liten i förhållande till risken.

Endast villkoret med ranksumma hade gett dig 1 femma och 8 fyror igår, 2394kr

Villkoret med max en sämre rankad än 8 hade gett samma resultat.

Med reducering så vinklar man oftast sina system mot vilken utdelningsnivå man tror att det blir. Med tanke på att du hade krav på två spikar (favoriter) och dessutom två betrodda A-hästar varav Ulf Ohlsson skulle sätta en av sina styrningar så kan man väl tolka det som att du inte trodde på någon högre utdelning. Då är det svårt att vinna något om man trott fel.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat