Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-02-22, 17:21   #91
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 9
Sharp$: 1520
Standard

Kom precis hem och såg att v4:an satt iallafall Vill passa på att tacka Icewinner för den eminenta genomgången i början av tråden
metalmike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 17:25   #92
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 409
Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icewinner Visa inlägg
Är det någon som är bra på reducering? Och kan ge lite tips på hur man borde reducerat denna ramen, för jag reducerade uppenbarligen bara bort vinst.

Så tar gärna hjälp, för kan allt för lite om reducering, jag chansar liksom mest.
Se inget fel på din reducering, snyggt att ha med de två kantbollarna på så få hästar. Sedan stupade du på ena spiken. Men det är spikarna man torskar främst på. Utgångar och ram kommer i andra/tredje hand.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Icewinner (+10)
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 17:42   #93
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 869
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av metalmike Visa inlägg
Kom precis hem och såg att v4:an satt iallafall Vill passa på att tacka Icewinner för den eminenta genomgången i början av tråden
Var god! Kul någon satt den

Dum som jag är ryggade jag inte mig själv på V4:an hahah
__________________
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


Twitter: @Batmantyp

Senast redigerad av Icewinner den 2015-02-22 klockan 17:45.
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 18:08   #94
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 9
Sharp$: 1520
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icewinner Visa inlägg
Var god! Kul någon satt den

Dum som jag är ryggade jag inte mig själv på V4:an hahah
Attans!!! Du var värd ett bättre öde idag
metalmike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 18:14   #95
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2218
Standard

Grattis till alla er som vann pengar idag. Det var ni väl värda!
Mycket svårtippad omgång!
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 18:31   #96
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 869
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av metalmike Visa inlägg
Attans!!! Du var värd ett bättre öde idag
Haha ja det tycker jag med

Gjorde två system och fick 4 rätt på båda, som totalt täckte 6 rätt i alla loppen vill säga.. Så det var lite tradigt

Men fick in 5 spänn på DDn iaf
__________________
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


Twitter: @Batmantyp
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 18:34   #97
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Nicklas J

Hur gick det med trion i lopp 11?
Det blev väldigt dyrt att missa dagens tävlingar ser jag
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Voltstart (+1)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 18:55   #98
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Håller med. Samtidigt brukar Ove vilja testa när han känner att hästen står sig väl i konkurrensen. Då bryr han sig inte om oddsen ett skvatt.
Likadant kör han i V64:2. Får ej överta där och hamnar i dödens. Blir bra 3:a. Jag tror Ove trodde på bra chans ifrån dödens med båda. Kör fram när han ska och positionerar sig.
(Att du missade Benita i ditt tipssnack inför senast förvånade mig)

Ove har jag själv följt i norr väldigt länge.
Kombinationen inneha förmåga få fart på hästar och i runda slängar alltid ge hästen en rejäl chans till vinst gillar jag.

Därför hade jag koll på Coriano Ås redan ifrån början.
Det är inte enkelt att minnas alla hästar, men i fallet "Långben" så behöver vi ej påminna varandra!

I övrigt måste jag påpeka att du har en förmåga att få betalt för dina spel, när idéerna går in. Själv lastar jag ofta på fel spelform eller åker på streckspelet i övrigt lopp där det blir för svårt.
Jag går in på toton när jag känner för det och har på fötterna. Speldjävuloen har aldrig fått något grepp på mig, jag kan se tävlingar ibland utan att spendera en krona. Många klarar inte detta. jag vet ju att mina nästagångare dyker upp då och då och då vill man ju ha en börs att plocka ur. Men helgen har varit kanon, vinnarraketen, il Sånna-Mel Odin klockren och platsraketen också, där la jag till Quesy Nästagångaren GG johanna fick en VP slant i loppet efter V75. Men jag spikade inte il sånna utan det blev bara u häst, och även Miss Sue v blev U häst, men det redde ju ut sig ändå. Ibland är det lika viktigt att få in en u häst som spik, Och tack TRAVMASEN (utsökt sida) som lam in Micke Melanders V75 system (som ju satt) Blev U häst hos mig också.
gokväll/SO
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Voltstart (+1)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 20:18   #99
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Så Norge tog rubbet...?

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 22:53   #100
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 70
Sharp$: 1758
Standard

Jobbig speldag. Satt kvar med flerbong med sju streck i sista v64, men lyckades torska. Måste jag tillägga att jag bara lira V6. En av mina tyngre torskar....
DiggerCrown är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-23, 07:41   #101
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icewinner Visa inlägg
Är det någon som är bra på reducering? Och kan ge lite tips på hur man borde reducerat denna ramen, för jag reducerade uppenbarligen bara bort vinst.

Så tar gärna hjälp, för kan allt för lite om reducering, jag chansar liksom mest.
Du ställde två villkor, som bägge sprack. Ulf Ohlsson vann förvisso minst ett lopp, men inte med en häst som du streckat. Du ställde krav på minst två A-hästar, endast en av dem vann.

Jag försöker tänka i lite flummiga banor, nämligen hur mycket som spelarna brukar ha fel. Kikar man på spelarnas rank och hur hästarna placerar sig så kan man konstatera att dem som spelarna tror mest på, och vinner flest lopp. De som spelarna tror näst mest på, vinner näst mest lopp. Även när vi kommer ned till plats 8 - 9 - 10 så stämmer detta helt perfekt.

Enligt den statistik jag har så är ranksumma 18-28 relativt vanligt förekommande på V64, och ger mycket goda förutsättningar för en bra avkastning till spelarna som finner raden. Att reducera med villkoren att ranksumman skall bli 18-28 hade reducerat ned systemet till 298 rader. Då går man mycket medvetet på att det skall bli stora pengar. Man kan naturligtvis reducera tvärtom, kräva max 17 i ranksumma, och går då medvetet på de små pengarna. I det fallet kan man kryssa i Endast V6 och kanske också laborera lite med målvinst.

Det är ytterst sällan som två hästar som spelarna rankat sämre än 8 vinner en omgång. Att lägga till det villkoret hade sänkt radsumman till 268, endast 30 rader/kronor. Det tycker jag är för lite för att jag skall våga sätta det som villkor. Vinsten är för liten i förhållande till risken.

Endast villkoret med ranksumma hade gett dig 1 femma och 8 fyror igår, 2394kr

Villkoret med max en sämre rankad än 8 hade gett samma resultat.

Med reducering så vinklar man oftast sina system mot vilken utdelningsnivå man tror att det blir. Med tanke på att du hade krav på två spikar (favoriter) och dessutom två betrodda A-hästar varav Ulf Ohlsson skulle sätta en av sina styrningar så kan man väl tolka det som att du inte trodde på någon högre utdelning. Då är det svårt att vinna något om man trott fel.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Icewinner (+50), SO (+10)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-23, 07:50   #102
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 869
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Du ställde två villkor, som bägge sprack. Ulf Ohlsson vann förvisso minst ett lopp, men inte med en häst som du streckat. Du ställde krav på minst två A-hästar, endast en av dem vann.

Jag försöker tänka i lite flummiga banor, nämligen hur mycket som spelarna brukar ha fel. Kikar man på spelarnas rank och hur hästarna placerar sig så kan man konstatera att dem som spelarna tror mest på, och vinner flest lopp. De som spelarna tror näst mest på, vinner näst mest lopp. Även när vi kommer ned till plats 8 - 9 - 10 så stämmer detta helt perfekt.

Enligt den statistik jag har så är ranksumma 18-28 relativt vanligt förekommande på V64, och ger mycket goda förutsättningar för en bra avkastning till spelarna som finner raden. Att reducera med villkoren att ranksumman skall bli 18-28 hade reducerat ned systemet till 298 rader. Då går man mycket medvetet på att det skall bli stora pengar. Man kan naturligtvis reducera tvärtom, kräva max 17 i ranksumma, och går då medvetet på de små pengarna. I det fallet kan man kryssa i Endast V6 och kanske också laborera lite med målvinst.

Det är ytterst sällan som två hästar som spelarna rankat sämre än 8 vinner en omgång. Att lägga till det villkoret hade sänkt radsumman till 268, endast 30 rader/kronor. Det tycker jag är för lite för att jag skall våga sätta det som villkor. Vinsten är för liten i förhållande till risken.

Endast villkoret med ranksumma hade gett dig 1 femma och 8 fyror igår, 2394kr

Villkoret med max en sämre rankad än 8 hade gett samma resultat.

Med reducering så vinklar man oftast sina system mot vilken utdelningsnivå man tror att det blir. Med tanke på att du hade krav på två spikar (favoriter) och dessutom två betrodda A-hästar varav Ulf Ohlsson skulle sätta en av sina styrningar så kan man väl tolka det som att du inte trodde på någon högre utdelning. Då är det svårt att vinna något om man trott fel.
Tack! Mycket bra skrivet!

Jag hoppades på hög utdelning (vilket jag gör varje gång jag spelat ett reducerat system, i annat fall spelar jag litet matematiskt med flerbong) och ville att båda mina storskrällar skulle smälla in. Har inte reflekterat riktigt över reduceringen utan bara kört basic att en favorit skall vinna (A-häst)... Men jag har ju glömt att jag sitter med två spikar som också är favoriter...

Ranksumma för mig har varit rätt kluddigt, alltså vilka siffror man ska välja (känns som man har mer koll när man väljer ut specifika hästar och en av de ska vinna tex..) Men du beskriver det ju väldigt bra, ranksumma går ju hand i hand med utdelningen.

Har aldrig använt ranksumma, men det är ATGs ranksumma man använder då eller? Samma sak som turordningen?

Red: Nej, det är efter insatsfördelningen va?
__________________
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


Twitter: @Batmantyp

Senast redigerad av Icewinner den 2015-02-23 klockan 07:51.
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-23, 07:54   #103
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icewinner Visa inlägg
Tack! Mycket bra skrivet!

Jag hoppades på hög utdelning (vilket jag gör varje gång jag spelat ett reducerat system, i annat fall spelar jag litet matematiskt med flerbong) och ville att båda mina storskrällar skulle smälla in. Har inte reflekterat riktigt över reduceringen utan bara kört basic att en favorit skall vinna (A-häst)... Men jag har ju glömt att jag sitter med två spikar som också är favoriter...

Ranksumma för mig har varit rätt kluddigt, alltså vilka siffror man ska välja (känns som man har mer koll när man väljer ut specifika hästar och en av de ska vinna tex..) Men du beskriver det ju väldigt bra, ranksumma går ju hand i hand med utdelningen.

Har aldrig använt ranksumma, men det är ATGs ranksumma man använder då eller? Samma sak som turordningen?
Man använder ranksumman baserad på insatsfördelningen. ATG:s turordning är inget vidare på att ranka hästar. Man bör ta ut raderna ganska sent, eftersom insatsfördelningen kan ändras rätt så radikalt om någon mindre betrodd skryts upp lite i intervjuerna.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-23, 07:57   #104
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 869
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Man använder ranksumman baserad på insatsfördelningen. ATG:s turordning är inget vidare på att ranka hästar. Man bör ta ut raderna ganska sent, eftersom insatsfördelningen kan ändras rätt så radikalt om någon mindre betrodd skryts upp lite i intervjuerna.
Ja, precis, det gäller ju att man lämnar in sent då! Men det brukar jag alltid göra.

Nu vet jag inte om du använder HPT, men i så fall vet du om det är denna reduceringen man ska använda? (Trist om man gör fel och så har man reducerat bort fel rader )

__________________
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


Twitter: @Batmantyp
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-23, 08:17   #105
 
softpojks avatar
 
Reg.datum: nov 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 489
Sharp$: 1934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icewinner Visa inlägg
Ja, precis, det gäller ju att man lämnar in sent då! Men det brukar jag alltid göra.

Nu vet jag inte om du använder HPT, men i så fall vet du om det är denna reduceringen man ska använda? (Trist om man gör fel och så har man reducerat bort fel rader )


Tror hur man vill reducera är väldigt individuellt. Jag kör alltid med ABC.

Mvh internethjälten.
__________________
Trav är kul.
softpojk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td