Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-23, 16:54   #112
Icewinner

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det är lätt att gå bort sig om man både reducerar på ranksumma och egna utgångar eller annan reducering eller ännu värre ännu fler varianter av reducering i ett och samma system. Kan funka också, men risken är att man inte riktigt lämnar in vad man tänkt eftersom. Summan av reduceringarna blir liksom större än vad man tänkt eftersom de går i varandra.

Själv brukar jag mest köra egna utgångar, men kommer troligtvis börja lägga om mer mot att istället bestämma att jag går matematiskt på spik direkt på en av de utgångar jag ser som riktigt spelvärda och använder ranksumma som enda reducering. Risken med utgångar är annars att man sätter ut dem lite slarvigt, men ska man sätta ut en spik tenderar man att analysera läget lite mer grundligt. Sen gäller det ju att man vågar spika en outsider som är spelvärd då också, men det är bara att hålla andan och dyka de första gångerna så försvinner spärren förhoppningsvis efter några gånger. Speciellt om man får in dem då.

Kan kolla när jag kommer hem vad en lämplig ranksumma är att gå på när det gäller V6, har data från alla omgångar under 2014 som underlag.
Aa, det vore riktigt intressant veta vilken ranksumma som är lämplig (statistiskt sett)!

Hörde 18-28 tidigare som skulle vara vinstgivande i längden iaf

Twitter: @Batmantyp
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat