Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-02-23, 08:36   #106
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 869
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av softpojk Visa inlägg
Tror hur man vill reducera är väldigt individuellt. Jag kör alltid med ABC.

Mvh internethjälten.
Haha, ja givetvis!

Ville bara lägga mer kött på benen och förstå hur man ska göra för att reducera via rank!
__________________
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


Twitter: @Batmantyp
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-23, 08:45   #107
 
softpojks avatar
 
Reg.datum: nov 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 489
Sharp$: 1934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icewinner Visa inlägg
Haha, ja givetvis!

Ville bara lägga mer kött på benen och förstå hur man ska göra för att reducera via rank!
Jag brukar ofta köra med Minst 2 A-hästar. Max 3 A-hästar. Minst 1 B-häst Max 2 B-hästar. Och minst 0 C-hästar max 1 C-häst.

Sen brukar jag typ ha A hästar som jag tror mycket på, sällan är alla favoriter A-hästar.


Brukar ha två C hästar. Det är två skrällar i två olika lopp, för oftast sätter man väl inte två. Utan bara en om ens det. Så jag brukar känna mig rätt stabil med den reduceringen.

Med denna reducernge utgår jag från att det är V65/V64. Och bakom det har jag en spik som jag inte rankar. utan den måste ju ändå vinna givetvis.

Lycka till, så het som du ändå var igår. Är en storvinst inte lång borta för dig.
__________________
Trav är kul.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Icewinner (+50)
softpojk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-23, 08:53   #108
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 869
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av softpojk Visa inlägg
Jag brukar ofta köra med Minst 2 A-hästar. Max 3 A-hästar. Minst 1 B-häst Max 2 B-hästar. Och minst 0 C-hästar max 1 C-häst.

Sen brukar jag typ ha A hästar som jag tror mycket på, sällan är alla favoriter A-hästar.


Brukar ha två C hästar. Det är två skrällar i två olika lopp, för oftast sätter man väl inte två. Utan bara en om ens det. Så jag brukar känna mig rätt stabil med den reduceringen.

Med denna reducernge utgår jag från att det är V65/V64. Och bakom det har jag en spik som jag inte rankar. utan den måste ju ändå vinna givetvis.

Lycka till, så het som du ändå var igår. Är en storvinst inte lång borta för dig.
Aa, jag borde nog plocka bort lite favoriter från mina A-hästar kan jag känna, när jag använder den varianten!

Intressant höra olika varianter hur folk som brukar lyckas spelar!

Ja, nån gång ska det väl ändå smälla!

__________________
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


Twitter: @Batmantyp
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-23, 11:34   #109
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icewinner Visa inlägg
Ja, precis, det gäller ju att man lämnar in sent då! Men det brukar jag alltid göra.

Nu vet jag inte om du använder HPT, men i så fall vet du om det är denna reduceringen man ska använda? (Trist om man gör fel och så har man reducerat bort fel rader )

Det där är helt rätt, och visst använder jag HPT.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Icewinner (+10)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-23, 11:38   #110
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 869
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det där är helt rätt, och visst använder jag HPT.
Ah, toppen! Tackar för all hjälp!
__________________
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


Twitter: @Batmantyp
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-23, 15:40   #111
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Det är lätt att gå bort sig om man både reducerar på ranksumma och egna utgångar eller annan reducering eller ännu värre ännu fler varianter av reducering i ett och samma system. Kan funka också, men risken är att man inte riktigt lämnar in vad man tänkt eftersom. Summan av reduceringarna blir liksom större än vad man tänkt eftersom de går i varandra.

Själv brukar jag mest köra egna utgångar, men kommer troligtvis börja lägga om mer mot att istället bestämma att jag går matematiskt på spik direkt på en av de utgångar jag ser som riktigt spelvärda och använder ranksumma som enda reducering. Risken med utgångar är annars att man sätter ut dem lite slarvigt, men ska man sätta ut en spik tenderar man att analysera läget lite mer grundligt. Sen gäller det ju att man vågar spika en outsider som är spelvärd då också, men det är bara att hålla andan och dyka de första gångerna så försvinner spärren förhoppningsvis efter några gånger. Speciellt om man får in dem då.

Kan kolla när jag kommer hem vad en lämplig ranksumma är att gå på när det gäller V6, har data från alla omgångar under 2014 som underlag.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-23, 15:54   #112
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 869
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det är lätt att gå bort sig om man både reducerar på ranksumma och egna utgångar eller annan reducering eller ännu värre ännu fler varianter av reducering i ett och samma system. Kan funka också, men risken är att man inte riktigt lämnar in vad man tänkt eftersom. Summan av reduceringarna blir liksom större än vad man tänkt eftersom de går i varandra.

Själv brukar jag mest köra egna utgångar, men kommer troligtvis börja lägga om mer mot att istället bestämma att jag går matematiskt på spik direkt på en av de utgångar jag ser som riktigt spelvärda och använder ranksumma som enda reducering. Risken med utgångar är annars att man sätter ut dem lite slarvigt, men ska man sätta ut en spik tenderar man att analysera läget lite mer grundligt. Sen gäller det ju att man vågar spika en outsider som är spelvärd då också, men det är bara att hålla andan och dyka de första gångerna så försvinner spärren förhoppningsvis efter några gånger. Speciellt om man får in dem då.

Kan kolla när jag kommer hem vad en lämplig ranksumma är att gå på när det gäller V6, har data från alla omgångar under 2014 som underlag.
Aa, det vore riktigt intressant veta vilken ranksumma som är lämplig (statistiskt sett)!

Hörde 18-28 tidigare som skulle vara vinstgivande i längden iaf
__________________
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


Twitter: @Batmantyp
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-23, 17:08   #113
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 89
Sharp$: 1428
Standard

När det gäller ranksumma så bör man vara lite försiktig att begränsa den uppåt !På ditt system sparar du bara 14 spänn på att sätta den till 28 jämfört med 33 som jag tror var max. Det man bör tänka på är väl hur mycket varje reducering sparar och hur sannolikt det är att den håller samt vad man har för täckning på hästarna .Annars var det ju en vass ram!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+5)
Menvafan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-23, 17:27   #114
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icewinner Visa inlägg
Aa, det vore riktigt intressant veta vilken ranksumma som är lämplig (statistiskt sett)!

Hörde 18-28 tidigare som skulle vara vinstgivande i längden iaf
18-28 är nog inte så dumt. 96 utfall på 226 omgångar på ranksumma 18-28 (42,5%), medelvärde på utdelningen om man spelar V6 och enbart gör det när det är jackpott blev på de omgångarna 623kkr/omgång som sitter. Det blev bara högre ranksumma än 28 vid fem tillfällen. Mellan 23-28 var faktiskt 28 det vanligaste utfall (7st) och där är det naturligtvis många miljonvinster.

Om man leker med tanken att skruva ner till ranksumma 17-28:

Ranksumma 17 hade 15 utfall med medelvärde på 39kkr (35kkr om man plockar bort högsta värdet som var lite extremt och lägsta värdet).
Ranksumma 18 hade 16 utfall med medelvärde på 75kkr (56kkr om man plockar bort de högsta respektive lägsta 3 värdena).

Ändrar man från 18-28 till 17-28 kostar inlämningen ca 5% mer.

Har vänt och vridit på det lite som du ser här och kikat lite mer och tycker väl att 18-28 ser ut att vara en nära nog optimal ranksumma att reducera V6 på! Så kör på det tycker jag! Förutom då under de omgångar där det finns nära noll potential till så mycket skräll då, för de finns ju faktiskt och då är det dumt att gå på krav som är extra osannolika att gå in. Utdelningen blir normalt sett desto högre vid de tillfällena såklart, men sannolikheten kan också sjunka motsvarande och även mycket mer. Då spelar man plötsligt med rader med undervärde. Viktigt att ha med sig att sätta in det hela i rätt sammanhang. Precis lika dumt som att spela flerbong på favoritparad en stormig lördag med tjällossning i februari är det att spela för skrällparad under en omgång med perfekt bana och uttagningslopp till stochampionatet.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+5), Icewinner (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-23, 18:16   #115
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 869
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
18-28 är nog inte så dumt. 96 utfall på 226 omgångar på ranksumma 18-28 (42,5%), medelvärde på utdelningen om man spelar V6 och enbart gör det när det är jackpott blev på de omgångarna 623kkr/omgång som sitter. Det blev bara högre ranksumma än 28 vid fem tillfällen. Mellan 23-28 var faktiskt 28 det vanligaste utfall (7st) och där är det naturligtvis många miljonvinster.

Om man leker med tanken att skruva ner till ranksumma 17-28:

Ranksumma 17 hade 15 utfall med medelvärde på 39kkr (35kkr om man plockar bort högsta värdet som var lite extremt och lägsta värdet).
Ranksumma 18 hade 16 utfall med medelvärde på 75kkr (56kkr om man plockar bort de högsta respektive lägsta 3 värdena).

Ändrar man från 18-28 till 17-28 kostar inlämningen ca 5% mer.

Har vänt och vridit på det lite som du ser här och kikat lite mer och tycker väl att 18-28 ser ut att vara en nära nog optimal ranksumma att reducera V6 på! Så kör på det tycker jag! Förutom då under de omgångar där det finns nära noll potential till så mycket skräll då, för de finns ju faktiskt och då är det dumt att gå på krav som är extra osannolika att gå in. Utdelningen blir normalt sett desto högre vid de tillfällena såklart, men sannolikheten kan också sjunka motsvarande och även mycket mer. Då spelar man plötsligt med rader med undervärde. Viktigt att ha med sig att sätta in det hela i rätt sammanhang. Precis lika dumt som att spela flerbong på favoritparad en stormig lördag med tjällossning i februari är det att spela för skrällparad under en omgång med perfekt bana och uttagningslopp till stochampionatet.
Perfekt info!! När du och Viroid säger samma sak är det ristat i sten, ni två har koll!

Nej, men precis man får ju applicera det på omgångar man ser någon form av skrällpotential i och hoppas man har rätt

Grymt tacksam!
__________________
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


Twitter: @Batmantyp
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-23, 18:22   #116
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 869
Sharp$: 1290
Standard

Sen måste man ju bara ha en systemram som passar ranken kom jag på!

Tar man tex enbart de 3 mest streckade i varje lopp (inte för att jag gör det men) så blir reduceringen till en enkelrad där 3e handaren måste vinna.

Känns som man med denna rank får välja ut ett par lopp där det kan tänkas skrälla och sen heltäcka dem. (Vilket är så jag vill spela )
__________________
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


Twitter: @Batmantyp
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td