Zongguldak är mycket ojämn, men klart att han ska vara favorit denna gång, finns risk för tidig spets.
Har annars ett superdrag i omgången, startar i avd 1 nr 7 Arbys Amalia.
Läste att tränaren planerar att rycka alla skorna ffg, dessutom jänkarvagn och helstängt.
Arbys Amalia är en travare som absolut tillhör dom med högst kapacitet i loppet. Senaste loppet bör ha fört fram formen. Som jag läser loppet så gasar Sören allt vad som går från start och den enda som möjligen kan ta emot invändigt ( 6 Freja Sund/ Redén ) lär släppa. Från ledningen går hon säkert en låg 14 tid om inte ännu snabbare och då måste Stepping For Money och övriga vara mycket bra om dom ska slå henne. Ledningen i stolopp känns ofta som ett plus, speciellt då våren är på väg och det inte finns så många som kan göra jobbet denna gång.
Just nu streckad på 2 % och jag funderar på att spika alternativt spela som stark utgång ( finns kanske en bättre spik i omgången i Digital Ink )
Kanske har jag hybris efter att v7:an satt förra veckan när jag är inne på att spika en häst som just nu är streckad på 2 % och knappast stiger över 10 % i streck. Men jag har stark feeling för spets och slut.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|