Förstår inte alla negativa kommentarer.
1. Är man så inbiten så man åker över 30 mil för att se V75 åker man nog även om man inte tar sig hem framåt midnatt. Jag är inte i den målgruppen så det får någon annan uttala sig om, men det är min något okvalificerade gissning.
2. För egen del tycker jag det är väldigt bra. Vill man inte lämna in förrän spelstopp kan man inte ta sig för något ute på stan eller så förrän 14.30 som det är nu. Är det spelstopp först 16.20 är det fri lek fram till ca 15 då det är dags att ta sig hem och sätta sig in i den sista infon. Större chans att man följer loppen och lägger något extraspel då också, samtidigt som man grejar runt hemma och förbereder middag eller förfestar eller vad man nu gör vid den där tiden.
Jag är inte övertygad om någon omsättningsökning, men håller det som ganska sannolikt. Det baserat enbart på att svenskarnas promillehalt är högre ju längre timmen är kommen på lördagar, och där alkoholen går in går förnuftet (pengarna) ut

Min gissning är omsättningsökning på över 3mkr/tävlingsdag.
Känns väl spontant som en bra idé med det mixade upplägget att de senare tittarna får se sammandrag och sedan livesport. Kan nog trilla in lite extraomsättning där också av folk som annars inte lägger mer än några andelskronor som de sen går hem och följer upplösningen av.