Visa ett inlägg
Gammal 2015-04-07, 18:14   #15
olle

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61670
Standard

Ja det känns helt klockrent. Det är alltid protester när något ska ändras men när det väl skett tycker de flesta det var bra.

- Det gäller från 15 aug och bara lördagar står det. Extra V75or som elitloppet och derbyt ingår därmed inte i förändringen men dom kan ju ändra tiderna där ändå.

- V75 banorna på vinterhalvåret har väl ingen storpublik oavsett vilken tid loppen körs. 3264 personer på romme i söndags, 4404 på Solvalla den grymma finallördagen innan, 3100 på Sundbyholm 14 mars och 2323 personer på Bergsåker 7 mars. Det är ju sämre publiksiffor än på superettanmatcher i fotboll eller matcher i hockeyallsvenskan, och det kan väl knappast bli sämre än så. Därför är det inte mycket att väga in vad gäller starttiderna.

- Samhället har förändrats. Speciellt i storstäderna. Jag bor ett stenkast från en av Malmös större matbutiker. Den har numera öppet till kl 21 alla dagar. När jag flyttade hit i slutet av 80 talet stängde dom kl 18 på vardagar och kl 14 på lördagar. Söndagar stängt. Folk får allt senare vanor. Går man ut en lördag och handlar vid 10-11 är det nästan folktomt. Går man ut vid 14 tiden är det knökfullt. Att senarelägga V75 ligger mao helt i tiden i alla fall för befolkningen i större städer.

Det kan bara bli positivt tror jag med senare starttid på V75.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat