Citat:
Ursprungligen postat av draken
Ser lite konstigt ut när man skriver ut det så där men det blir ju så på ett matematiskt system. Man tror att alla har lika mycket chans. Lite det jag frågade Viroid om i en annan tråd( Underförstått).
Undrade hur man räknar som att varje rad ska vara bättre än kollektivets rad. Om jag har 5 hästar på mitt matematiska har jag 5st 20%are och 7 st 0%are. Hur ska jag räkna att raden blir bättre än kollektivets?. Det kan den ju nästan bara bli om man rankar och spelar reducerat med A,B,C osv men det lär finnas minst lika många som vinner på matematiska system i alla fall.
|
Hela detta område är som gjort för missförstånd. V75 är inte enkelt. Ger två svar och hoppas att något av dem kan ge något.
Svar 1- Vet man inte förrän efteråt. När man vet den rätta raden. Bättre än kollektivet om vinnaren finns på dina 5 hästar
och insatsprocenten på just den är under 20. I det loppet, alltså. Sen har du sex lopp till att värdera...
Svar 2- Svårt som fan att få med endast enkelrader med högsta spelvärde (=bättre än kollektivet). Ett sätt man kan prova är poängsystem. Häst med mycket bra spelvärde: 5p. Bra spelvärde: 4p. Neutral: 3p. Dåligt värde: 2p. Mycket dåligt: 1p. Sen kan man t ex reducera bort alla enkelrader som inte kommer upp i minst 25 poäng eller ha ännu hårdare krav.