Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-04-09, 17:03   #76
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 2 524
Sharp$: 1184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V75-3

Ni dissar Maven för att hon bara mötte trötta ston senast, att Takter inte vill vinna, inte behöver vinna för att hon redan är klar, är för hårt betrodd, har bakspår, är sto........
Trots att hon slagit Solvato i Paris. Varit tvåa efter Timoko och slog övriga hingstar och valacker i Cannes. Jag vill påpeka, att även Solvato är klar för Olympiatravet.

Men endast Draxxler kommer med en vinnare. Och nyss även Draken. Jag efterlyser faktaunderbyggda argument varför vi ska strecka utanför Maven.
Håller med dig faktiskt. Så länge tränaren inte baissar ang. hästens chanser är det första hästen i loppet.

Konstigt att ingen nämner Dreams Take Time? Jag kan tänka mig att chansspika den. Hemmaplan och första Adielsson...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+10)
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 17:06   #77
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Och här får du en vinnare:

Noras Bean från spets, streckvärd dessutom, skulle jag låsa på två blir det Noras och Solvato. Maven är för högt streckad imo, ointressant.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2), Draxxler (+3)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 17:56   #78
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg
Håller med dig faktiskt. Så länge tränaren inte baissar ang. hästens chanser är det första hästen i loppet.

Konstigt att ingen nämner Dreams Take Time? Jag kan tänka mig att chansspika den. Hemmaplan och första Adielsson...
Du har lite motivering till varför du streckar. Därför 10 sharps.
Någon som är generös nog att dela med sig av info från Lars I Nilssons stall. Denne genialiske tränare har flera intressanta till start.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 18:05   #79
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 2 524
Sharp$: 1184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Du har lite motivering till varför du streckar. Därför 10 sharps.
Någon som är generös nog att dela med sig av info från Lars I Nilssons stall. Denne genialiske tränare har flera intressanta till start.
Mycket sympatisk också...

Lite tillägg gällande loppet. Arazi Boko spetsar med all säkerhet? Borde nog ta sig förbi Noras Bean så jag förstår inte hur den ska ha större chans än Maven?
Kommer inte Eriksson förbi Noras Bean lär han som vanligt med denna häst stanna utvändigt vilket betyder hårt tempo.

DTT är tillräckligt startsnabb att fixa en fin position, troligen andra utvändigt. Adielsson kan om Noras Bean spetsar och Arazi Boko utvändigt mysa och för en gång skull använda hästens spurt.

Men hur som är Maven första häst. Det sägs att det inte blir någon ändring i träningsverksamheten efter att Denberger tagit över (Heiskanen). Men jag är lite osäker därav är Solvato en av flera i loppet, 3:e/4:e häst i loppet...

Jag är inte i närheten lika kunnig som många här inne men detta är min åsikt...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2)

Senast redigerad av Chiron den 2015-04-09 klockan 18:06.
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 18:08   #80
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Du har lite motivering till varför du streckar. Därför 10 sharps.
Någon som är generös nog att dela med sig av info från Lars I Nilssons stall. Denne genialiske tränare har flera intressanta till start.
Fick info av häst-ägare hos Lars Nilsson att 3 From Dust To Dawn behöver lopp i kroppen , men är inte avsågad. Du får göra en egen tolkning nu.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2)
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 18:29   #81
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V75-3

Ni dissar Maven för att hon bara mötte trötta ston senast, att Takter inte vill vinna, inte behöver vinna för att hon redan är klar, är för hårt betrodd, har bakspår, är sto........
Trots att hon slagit Solvato i Paris. Varit tvåa efter Timoko och slog övriga hingstar och valacker i Cannes. Jag vill påpeka, att även Solvato är klar för Olympiatravet.

Men endast Draxxler kommer med en vinnare. Och nyss även Draken. Jag efterlyser faktaunderbyggda argument vilka vi ska strecka utanför Maven.
Vi börjar bakifrån och tar bort några som inte kommer att vinna.
Save My Ashes, Arazi Boko, Jaguar Broline och Montgomery Hill vinner inte. Jag blir förvånad om El Mago Pellini eller Deuxieme Picsous vinner också, även om det är kapabla hästar.

Sedan har vi Noras Bean, en kämpe som kan mycket. Kanske lite ringrostig, men Stenströmer har bra form på stallet och är nog sugen på Olympiatravet. Han låter uppåt i Ronden.
Dreams Take Time med ny kusk, ett bra spår som kan ge ett vettigt läge i loppet, och en tränare som man nog också får anse har bra stallform.
Solvato behöver det här som lopp i kroppen, och Ingves får nog order om att inte ta ut allt, men ändå köra för att hästen skall få bort slaggen ur musklerna. Oerhörd kapacitet.
Harry Haythrow har ett tråkigt spår, men har å andra sidan en spurt som kan fälla det mesta. Det är lite av sista chansen för honom att slå sig in i den yppersta eliten, det finns inget att spara sig till, utan det som gäller är att köra till sig en biljett till Olympiatravet.
Utöver det har vi Maven då.
Jag ser ett problem i att det är sex hästar i fältet som inte startat på mer än två månader. Det är inte snällt mot spelarna. Som strecken ser ut nu så ser jag bra spelvärde på DTT och HH, medan jag tycker Maven är överspelad.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2), Draxxler (+4)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 18:54   #82
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Tack! SDS har ett förnuftigt tips i första. Om man ändå garderar kan man ta med skrällen 4. Någon som har bra info på 3 From Dust To Dawn?

P.S. 8 är tillbaka hos Lövet där han började - tränades under ett halvår hos Björn Linder och tjänade då ca 300'. D.S.
Vet inte om det betyder något, men Västerbo Eclair har varit på Jägersro hela tiden. Inte hos Björn Linder utan hos Björn Lindblom.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5)
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 19:24   #83
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Ser lite konstigt ut när man skriver ut det så där men det blir ju så på ett matematiskt system. Man tror att alla har lika mycket chans. Lite det jag frågade Viroid om i en annan tråd( Underförstått).
Undrade hur man räknar som att varje rad ska vara bättre än kollektivets rad. Om jag har 5 hästar på mitt matematiska har jag 5st 20%are och 7 st 0%are. Hur ska jag räkna att raden blir bättre än kollektivets?. Det kan den ju nästan bara bli om man rankar och spelar reducerat med A,B,C osv men det lär finnas minst lika många som vinner på matematiska system i alla fall.
Hela detta område är som gjort för missförstånd. V75 är inte enkelt. Ger två svar och hoppas att något av dem kan ge något.

Svar 1- Vet man inte förrän efteråt. När man vet den rätta raden. Bättre än kollektivet om vinnaren finns på dina 5 hästar och insatsprocenten på just den är under 20. I det loppet, alltså. Sen har du sex lopp till att värdera...

Svar 2- Svårt som fan att få med endast enkelrader med högsta spelvärde (=bättre än kollektivet). Ett sätt man kan prova är poängsystem. Häst med mycket bra spelvärde: 5p. Bra spelvärde: 4p. Neutral: 3p. Dåligt värde: 2p. Mycket dåligt: 1p. Sen kan man t ex reducera bort alla enkelrader som inte kommer upp i minst 25 poäng eller ha ännu hårdare krav.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 19:46   #84
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7862
Standard

Det där är mycket bra svar tycker jag men eftersom jag omöjligt kan veta spelvärdet förrän efteråt då jag ger alla samma vinstchans på ett matematiskt, så undrar jag om man verkligen behöver bry sig om rankingen på samma sätt. Räcker väl egentligen med att börja bakifrån och värdera tillräckligt många som chanslösa och ha alla inom ramen tillräckligt många gånger.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 21:30   #85
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 282
Sharp$: 2504
Standard

Lanserar Buzz Mearas som spikförslag, Uhrberg låter lite positiv i sin krönika. Lopp i kroppen nu och möter "lättare" hästar än tidigare starter.

Citat:
Kan bli vinnarcirkeln ...
Buzz Mearas är en 4-årig Kolgjini-häst som jag fått förmånen att köra två gånger och vi har varit fyra bakom Riff Kronos, Dante Boko och Backfire i Johan Jacobssons Minne och trea på Solvalla när Zenit Brick vann före Eplosive de Vie. Jag ser inga sådana motståndare här, så är Buzz Mearas som i fjol som 3-åring blir det i vår tredje start ett besök i vinnarcirkeln
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 21:59   #86
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57033
Standard

Läste i den långa intervjun med Lars I precis på Jägers hemsida att Dreams Take Time ska tävla barfota runt om för första gången hos honom på lördag. Det känns ruggigt intressant. Lövgren testade det två gånger när den var unghäst med då blev det galopp. Nu är känslan att det kan ge en ruggig extraväxel och Erik Adielsson i vagnen ffg. Som 5 procentare är spelvärdet högt och jag hade nog testat ett lir hos UB till 16 ggr om jag kunnat spela där. Dubbelrött på lördag i startlistan = underodds på toton.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+5), mackpeter (+3)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 22:03   #87
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57033
Standard

Första gången utan skor

Gulddivisionen utgörs av deltävling fyra i Olympiatravet och där jagar Lars I Nilssons Dreams Take Time (V75-3) en plats i finalen på Åby 25 april.
- Han fick en tuff inledning senast och sedan satt han fast i en rygg som tröttnade. Johnny begärde aldrig något av honom till slut och jag tycker att han höll bra med tanke på den tuffa inledningen.
- Han känns jättefin efter det, pigg som en ärta i senaste jobbet, och den här gången ska han gå barfota runt om för första gången sedan han kom till mig. Han möter tre-fyra hästar som normalt är snäppet över honom och då går det inte att spara en pollett. Han har gått barfota i tidigare regi utan att få till det något speciellt men vi får se hur det faller ut. Hur som helst känns det tufft att slå hästar som Solvato, Maven och Noras Bean.

Från Lars i Nilsson intervjun på Jägers hemsida i kväll
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tirich (+10)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 22:05   #88
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V75-2

3 är något av ett ? efter finalen på Valla senast. Där startade två Stenströmerhästar. Il Sånna med Örjan tog ledningen. Björn lämnade tidigt andra ytter med favoriten Royal Prince och gick lugnt fram till dödens. Hade det varit stallkörning skulle Björn släppts till ledningen eller fått en plats i vinnarhålet. Då hade de blivit etta och tvåa och tjänat 300' till stallet. Istället blev det en kuskmatch mellan Örjan och Björn med 110' till stallet. Johnny vann med en 20-oddsare. Royal Prince tar inte ledningen från 1. Då bör det bli svårt att vinna.
Tänkte mest påpeka att jag inte riktigt håller med om att Björn och Örjan körde tokigt här...
Björn sätter ju aldrig någon press på Örjan, utan sätter sig i dödens för att låsa loppet åt stallets båda hästar.
När Fossens Bonus avancerar ökar Björn för att hålla ut den i tredje och det är ju helt rätt.
Sen kan man ju diskutera vad man tycker om team-körningar, men det är ju en helt annat fråga.

Att sedan hästarna inte höll hela vägen in är en annan sak, jag tycker inte Björn och Örjan kör bort varann här iaf
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 22:09   #89
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Hugo du får bara en sharps av mig för Daryl Boko.
Men ingen är dum nog att utmana Napoleon i det här kriget. Därmed ingen öp.
Tack för det 😊 Min erfarenhet av Ludde är att kan köra slut på allt och alla oavsett om han måste köra 0.8 första 1000 och sedan få bära kusen in till stallet...så även om Napoleon vinner slaget om spets kan han bli överfallen och förlora kriget....klass 1 och 1640 brukar väl dessutom inte va så favoritbetonat, eller?
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+4)
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 22:25   #90
 
Draxxlers avatar
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 122
Sharp$: 603
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Går du bara på känsla och dissning av Maven - eller har du någon substans bakom tron på Solvato? Alltsedan Menlösa Barns Dag har det gått uselt för Solvato i Frankrike. Fick bl a stryk av Maven i senaste starten.

Min fråga är allvarligt menad. Har du hört om några jobb i världsklass eller något annat som höjt Solvato under de två senaste månaderna?
Nej jag har inte hört om några jobb i världsklass eller liknande. Jag tror bara att Solvato har god chans att vinna eftersom jag anser att Solvato och Maven är de bästa hästarna i loppet. Sen kommer jag förmodligen att jobba bort Maven då jag inte tror att Maven kommer köras för fullt eftersom hon redan är klar för finalen

Skulle dock Maven få ett bra lopp vid tex överpace och inte behöva göra grovjobbet själv så kan hon absolut vinna! Jag tycker främst bara att Solvato är väldigt lågt streckad i förhållande till den kapaciteten som jag tycker att han har.

Viktigt att tillägga är att detta är min första tanke kring loppet. Jag har inte gjort klart min analys än. Har jag råd att ta med tex Maven, Solvato och Noras Bean så lär jag göra det. Kanske även slänga in Dreams Take Time. Känns som ett riktigt starkt lås med de fyra.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+4)
Draxxler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td