Citat:
Ursprungligen postat av Viroid
Jag tror att vardagssändningarna snart är borta ur TV-utbudet. Kvar blir V75, V86 och V64 på söndagar. Det är de enda dagarna då det är en omsättning som kan motivera TV-utsändning. Övriga dagar kan man jobba med att göra en bra Live-sändning och serva sina kunder via Internet. Med ny hemsida finns det massor av olika plattformar som klarar av att visa ATG Live på så gott som alla skärmar, så länge man har ett hyfsat bredband. (ADSL 8/1 räcker rätt så bra).
Det är en utveckling jag tror på. Varför man ödslat en massa TV-tid på lunchtrav och kvällstrav med relativt låg omsättning, samtidigt som man kört det live på nätet är svårt att förstå. Tittarsiffrorna är extremt små, och även spelare/travintresserade måste förstå att det går inte att strössla pengar på sådant som inte genererar tillräckligt mycket omsättning.
|
Håller helt med. Vad betalar egentligen atg för halvtimmessändningarna i 12an på vardagarna ?
Hur många är det idag som spelar på hästar som varken har internet, ipad eller smartphone och därmed inte kan se loppen antingen direkt eller i efterhand den vägen ? Det måste handlar om max några enstaka procent.
Där finns pengar att spara.
Likadant på onsdagar och lördagar. Har aldrig förstått varför Tv12 och atg live ska ha olika experter. Det hade väl gått utmärkt att sända ut tv sändningen då även i atg live. Dom gör det på lunchtravet men inte sen när V75 drar igång. Samma på onsdagarna. V86 direkt kunde väl då sänts även i atg live.
Blir säkert så från 15 aug på lördagarna när V4a och V75 sändningarna idag blir ett gemensamt tv program. Det är väl inga kaffepengar alla dessa sändningar och all personal kostar.
Sen får dom gärna gå tillbaka till banans referent. Jag hör t ex hellre Bosse Rydgren referera V64 loppen från Jägersro än Robin.