Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-04-08, 17:50   #421
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2209
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Tja det hade ju varit roligare om baggen kommit till Valla i slutet på Maj och då behövs väl ingen extra duell. Eller?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-08, 18:19   #422
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Är det finska Kungstravet stängt för icke finska hästar? Annars hade det ju varit skoj med en duell mellan Månprinsen och Silje över tre heat på två dagar. Därtill närmare 50.000 mer eller mindre fulla finnar som åskådare.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-08, 23:22   #423
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Är det finska Kungstravet stängt för icke finska hästar? Annars hade det ju varit skoj med en duell mellan Månprinsen och Silje över tre heat på två dagar. Därtill närmare 50.000 mer eller mindre fulla finnar som åskådare.
Stängt ja.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+1)
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 22:50   #424
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Prinsen krossar

Däremot har jag lite svårt för sånadär jippoupplägg. Kör ett vanligt medeldistanslopp med dom bästa kallbloden från Sverige, Norge och Finland istället.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-10, 20:03   #425
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 177
Sharp$: 319
Standard

Viroid!
Jag uppskattar Dina kunkaper, Din kompetens, jag är också från X-län,
har följt travet live i 45-50 år live.
Någonting jag inte förstår att Du försvarar "puckos" som jobbar åt
kanal 75. EX Robin borde inte få fortsätta med sin uppsyn, okunnighet
om trav sina tips,-lurar spelmissbrukare.
Knutman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-11, 08:00   #426
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knutman Visa inlägg
Viroid!
Jag uppskattar Dina kunkaper, Din kompetens, jag är också från X-län,
har följt travet live i 45-50 år live.
Någonting jag inte förstår att Du försvarar "puckos" som jobbar åt
kanal 75. EX Robin borde inte få fortsätta med sin uppsyn, okunnighet
om trav sina tips,-lurar spelmissbrukare.
Robin har en chef som högst troligt tycker att det är så här han skall agera. Jag tycker det är bättre att vi kritiserar chefer istället för att dem som bara gör sitt jobb skall få skit.

Vilken "uppsyn" man har spelar ingen som helst roll, man kan inte göra så mycket åt sitt utseende och mimik.
Så jädra okunnig om trav är han inte, men jag skall villigt erkänna att han inte är särskilt skicklig som referent. Jämfört med många andra tipsexperter på Kanal 75 så hävdar han sig. Det var inte mer än ett par månader sedan han satte en V64 som gav drygt 30.000kr på en system som kostade under 200kr att lämna in. Vad spelmissbrukare beträffar så vet jag inte om de luras mer av Robin än av reklamfilmerna med Vinnie. Människor förtjänar att bedömas objektivt.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), SO (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 12:50   #427
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Senaste om Noras Bean.

http://www.stallstenstromer.se/travs...015-noras-bean
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Filmtokig (+1), SO (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-13, 15:22   #428
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5159
Standard

Robin hade 10 Promise odds 11,4 som dagens värmning 1a april V86

så helt utan hästöga kan han inte vara.´ Kollat - ingen nämnde den speciellt, Ja Fernlund lite men han tror ju alltid på det stallet / Westholm

Det gnälls på alla men det är ett "instegsjobb" i TV-världen, har varit så länge och kommer vara så.

Du kanske vill ta jobbet. Lämna gävle kl 22,30 ena dagen, Karlstad samma tid nästa dag.
Jag är sedan länge för gammal för den typen av uppdrag
incitatus är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-13, 16:35   #429
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2397
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Robin hade 10 Promise odds 11,4 som dagens värmning 1a april V86

så helt utan hästöga kan han inte vara.´ Kollat - ingen nämnde den speciellt, Ja Fernlund lite men han tror ju alltid på det stallet / Westholm

Det gnälls på alla men det är ett "instegsjobb" i TV-världen, har varit så länge och kommer vara så.

Du kanske vill ta jobbet. Lämna gävle kl 22,30 ena dagen, Karlstad samma tid nästa dag.
Jag är sedan länge för gammal för den typen av uppdrag
Vardags-TV-sändningen är snart förpassad till TV4 Sport. Och då är det INTE långt borta att man ställer sig frågan om det ska vara någon TV-sändning överhuvudtaget på "Vecko-V64orna".

Då löser det sig nog sig självt med vem som jobbar med vad.

När det gäller höstens nya V75-sändningar så kommer man rimligen ner på EN TV-crew med det nya upplägget.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-13, 17:53   #430
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

AB Trav och Galopp, ATG


Förlängda sändningar och kanalbyte för trav och galopp
AB Trav och Galopp, ATG - 2015-04-13 18:15 CEST

TV4-gruppen organiserar om innehållet i sina kanaler.
Närmast berörs ”V64 Direkt” på vardagarna som flyttas till TV4 Sport.
I höst kommer ett nytt längre program på söndagarna i TV12.

Exakt hur programmet på söndagarna kommer se ut är inte klart, men programtiden kommer att utökas gentemot dagens program, Vinnare V64, som är en timme långt.
- TV4-gruppen organiserar om i sina kanaler och tablåer vilket också påverkar travet och galoppen. Det har varit ett givande och tagande från vår och TV4-gruppens sida där vi fortsatt kommer ha en stark position efter de förutsättningar som getts, säger Erik Westberg vd på ATGs mediabolag Kanal 75.

Med start den 27 april kommer vardagarnas ”V64 Direkt” att byta kanal till TV4 Sport, men sänds vid samma tid, 21.30-22.00 som tidigare.
- Formatet blir samma som idag. Självklart hade vi hellre varit kvar i TV12, men det var inte ett alternativ utan det var TV4 Sport eller ingen kanal alls, säger Erik Westberg.

Mellan 5 maj och 23 september gör Xpress-formatet uppehåll på onsdagarna. V86-tävlingarna kommer att ha sin bas på Solvalla, men även besöka sju stycken sommarbanor ute i landet.
Med alla lopp på samma bana startar V86-spelet tidigare än idag, strax efter 19.00. För tv-programmet ”V86 Direkt” innebär det att man inleder kvällen i TV4 Sport 19.00 för att klockan 20.00 gå över till TV12 där man sänder till 22.00. Det finns flera undantag för sändningarna av ”V86 Direkt” under sommaren och dessa finns listade nedan.

Sedan tidigare är det också klart att den nya sändningstiden för V75 Direkt på lördagar, från och med den 15 augusti, blir klockan 14.30-19.00. Sändningen startar i TV12 klockan 14.30 och fortsätter i TV4 från klockan 18.00.

Här finns info från TV4-gruppen om hur du hittar eller skaffar TV4 Sport hos olika tv-leverantörer.

Förutom sändningarna i TV4-gruppens kanaler så finns det flera alternativ att se trav- och galopptävlingar.

Via internet så sänds loppen direkt via ATG Live (som är gratis för alla kunder som registrerat sig på ATG.se).
För den som vill se loppen i efterhand så finns de på ATG Play. Där läggs loppen ut cirka 15 minuter efter respektive målgång kontinuerligt under kvällen. Då kan man välja om man vill titta in då och då för att se ett lopp eller vänta tills alla avgjorda och sedan klicka sig igenom hela omgången.
Ett annat alternativ är att titta på V75-, V86- respektive V64-svepet. Även dessa finns på ATG Play och innehåller hela omgången med resultatskyltar och utdelning i ett program. Svepen publiceras ca en halvtimme efter sista målgång i respektive spelform.
Förändringar tider och kanaler
Från och med 27 april:
V64 Direkt (mån, tis, tors, fre).
21.30-22.00 i TV4 Sport (även gratis på TV4 Play).

Från och med 5 maj till 23 september:*
V86 Direkt, onsdagar.
19.00-20.00 i TV4 Sport .
20.00-22.00 i TV12.

Från och med 15 augusti:
V75 Direkt, lördagar.
14.30-18.00 i TV12.
18.00-19.00 i TV4.

* Undantag V86 Direkt under perioden 5 maj – 23 september:
27 maj (Europa League-final i TV12)
19.00-22.00 i TV4 Sport
3 och 10 juni
19.00-22.00 i TV12
17 och 24 juni (U21-EM i TV12)
19.00-22.00 i TV4 Sport
1, 8, 15 och 22 juli
19.00-22.00 i TV12


För mer information, kontakta:
Erik Westberg, vd, Kanal 75
Telefon: 070-749 04 14
E-post: [email protected]
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-13, 21:09   #431
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Vardags-TV-sändningen är snart förpassad till TV4 Sport. Och då är det INTE långt borta att man ställer sig frågan om det ska vara någon TV-sändning överhuvudtaget på "Vecko-V64orna".

Då löser det sig nog sig självt med vem som jobbar med vad.

När det gäller höstens nya V75-sändningar så kommer man rimligen ner på EN TV-crew med det nya upplägget.
Jag tror att vardagssändningarna snart är borta ur TV-utbudet. Kvar blir V75, V86 och V64 på söndagar. Det är de enda dagarna då det är en omsättning som kan motivera TV-utsändning. Övriga dagar kan man jobba med att göra en bra Live-sändning och serva sina kunder via Internet. Med ny hemsida finns det massor av olika plattformar som klarar av att visa ATG Live på så gott som alla skärmar, så länge man har ett hyfsat bredband. (ADSL 8/1 räcker rätt så bra).

Det är en utveckling jag tror på. Varför man ödslat en massa TV-tid på lunchtrav och kvällstrav med relativt låg omsättning, samtidigt som man kört det live på nätet är svårt att förstå. Tittarsiffrorna är extremt små, och även spelare/travintresserade måste förstå att det går inte att strössla pengar på sådant som inte genererar tillräckligt mycket omsättning.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
olle (+10)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-13, 21:21   #432
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57052
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag tror att vardagssändningarna snart är borta ur TV-utbudet. Kvar blir V75, V86 och V64 på söndagar. Det är de enda dagarna då det är en omsättning som kan motivera TV-utsändning. Övriga dagar kan man jobba med att göra en bra Live-sändning och serva sina kunder via Internet. Med ny hemsida finns det massor av olika plattformar som klarar av att visa ATG Live på så gott som alla skärmar, så länge man har ett hyfsat bredband. (ADSL 8/1 räcker rätt så bra).

Det är en utveckling jag tror på. Varför man ödslat en massa TV-tid på lunchtrav och kvällstrav med relativt låg omsättning, samtidigt som man kört det live på nätet är svårt att förstå. Tittarsiffrorna är extremt små, och även spelare/travintresserade måste förstå att det går inte att strössla pengar på sådant som inte genererar tillräckligt mycket omsättning.
Håller helt med. Vad betalar egentligen atg för halvtimmessändningarna i 12an på vardagarna ?

Hur många är det idag som spelar på hästar som varken har internet, ipad eller smartphone och därmed inte kan se loppen antingen direkt eller i efterhand den vägen ? Det måste handlar om max några enstaka procent.
Där finns pengar att spara.

Likadant på onsdagar och lördagar. Har aldrig förstått varför Tv12 och atg live ska ha olika experter. Det hade väl gått utmärkt att sända ut tv sändningen då även i atg live. Dom gör det på lunchtravet men inte sen när V75 drar igång. Samma på onsdagarna. V86 direkt kunde väl då sänts även i atg live.
Blir säkert så från 15 aug på lördagarna när V4a och V75 sändningarna idag blir ett gemensamt tv program. Det är väl inga kaffepengar alla dessa sändningar och all personal kostar.

Sen får dom gärna gå tillbaka till banans referent. Jag hör t ex hellre Bosse Rydgren referera V64 loppen från Jägersro än Robin.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-13, 21:35   #433
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Likadant på onsdagar och lördagar. Har aldrig förstått varför Tv12 och atg live ska ha olika experter. Det hade väl gått utmärkt att sända ut tv sändningen då även i atg live. Dom gör det på lunchtravet men inte sen när V75 drar igång. Samma på onsdagarna. V86 direkt kunde väl då sänts även i atg live.
Blir säkert så från 15 aug på lördagarna när V4a och V75 sändningarna idag blir ett gemensamt tv program. Det är väl inga kaffepengar alla dessa sändningar och all personal kostar.

Sen får dom gärna gå tillbaka till banans referent. Jag hör t ex hellre Bosse Rydgren referera V64 loppen från Jägersro än Robin.
Det har funnits en del intressekonflikter här. TV4 har haft som krav att TV-sändningarna "av betydelse" skall ha en högre kvalitet än Live-sändningarna för att locka tittare som då ser deras frekvent förekommande reklamblock. Jag har ingen aning om vad man kommit överens om skall gälla från den 15:e Augusti.

Ytterligare en ingrediens i soppan har varit det faktum att OTW länge producerade en hel del travsändningar, och inte Kanal75. OTW var inte så pigga på att deras avlönade medarbetare skulle vara i ATG Live.

När det gäller banreferenten har det också funnits en intressekonflikt, för banorna tycker inte om att betala för referenter som man utan ersättning bjuder Kanal 75 på. Kanal75 har från sin sida sagt att flera av referenterna inte duger, så de måste ändå referera från en del banor, och kan då lika gärna ansvara för alla. Ja, en j***a ankdamm kan vi väl kalla det.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 06:43   #434
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Vilka kollar egentligen på 21:30 sändningen nuförtiden?
Den största målgruppen som jag se det är äldre människor, typ pensionärer eller de som inte riktigt hängt med i teknikutvecklingen.
Sen kan absolut vissa se det bara för det är trevligt och bekvämt att vänta in sändningen på kvällen när man ej följt de live. Men många av dessa kan lika gärna se det på internet utan större bekymmer.

Men den största målgruppen tror jag inte genererar särskilt stor omsättning eller sprider sporten/spelet till fler. Utan jag tror detta mer är en stor utgift än något som genererar intäkter i det långa loppet.

Att satsa på onsdagar, lördagar och söndagar känns som helt rätt beslut!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-15, 13:28   #435
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6210
Standard

haha galopp är fan cp, ingen betrodd vinner bara sophästar
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td