Trist omgång spelmässigt, antingen kan man lämna ett 128 raders med spets och favoriten och förhoppningsvis få igen de 64:00 eller chansa och gardera alla favoriterna och det sista låter lite roligare. Min första spik blir därför 2 Victor A.U i avd 2. Satsar på spets och slut, enligt ViTippas senaste nytt blir det skor på 3 och 9 i det här loppet, vilket är negativt för båda. Min andra spik blir i avd 4, nr 1 Holy Heart. Hästen har vunnit flera ggr på Mantorp även från spår 1, och Takter kan Mantorp. Sedan tar jag ett sparlopp i avd 6: 3,5,8 punkt. Jag tror att nr 2 Djali Boko missgynnas av att bli nerstruken medan däremot 3 och 8 gynnas. I avd 3 sällar jag mej till alla som dissar K H som kusk, speciellt när Redén tänker ladda med 1 Travelling Man. Jag tror inte att man kör livet ur Inken som givetvis kan vinna ändå. Är inne på att PU kan få ett drömlopp med 9 Nothing but Class, men med mina spikar så har jag råd med 1,2,4,6,9. Första loppet känns intressant, klar A-häst nr 5 Your Highness, tror att hon kan bli släppt till spets av 2 Youana. Utöver dessa så känns 7 Jumble Ås och 12 Dernier Viking intressanta. I brons är givetvis Saveuer första hästen. I brons har jag inte riktigt bestämt mej än, ja 11 Saveur blir "väl" a-häst..i DD2 blir det än så länge 2,4,5,7 och det är mkt möjligt att jag nöjer mej med dessa , 2,4,5 är väl de bästa spåren i silver, och ledningen är guld värd och det är förmodligen 2 eller 5 som sitter där. Erik A och Mind your face funkar bra ihop och att formen sitter där visade de senast. 7 Naglo del Nord är ett måste, evt så är 10 Greenleaf Slim så bra som alla snackar om, och tar jag med den så åker 1 Bar Plombier också med så fyra eller 6 hästar i DD2. Där är jag nu....