Tjena!
Ikväll har vi en riktigt intressant galaUFC on Fox 15 i New Jersey. Huvudmatchen är en fight mellan Luke Rockhold och Lyoto Machida där vinnaren bör få en titelmatch, även resten av kortet är mycket intressant och vi har en hel del intressanta matcher.
Galans första fight är mellan Eddie Gordon och Chris Dempsey i MW.
Eddie Gordon vann TUF men förlorade sin förra match mot Josh Samman. Han tränar med Loungo och Serra och har ett bra team runt sig. Han är en talangfull fighter som bör klara sig bra i UFC inte i toppen man han ska kunna hålla sig kvar.
Dempsey klev in på kort varsel i sin senaste match som var hans första i UFC, han fick där möta vår svenskw Ilir Latifi i Dublin och blev tokdominerad, den matchen var dock i LHW. Men Dempsey är enligt mig en fighter som inte hör hemma i UFC och bör få svårt även ikväll mot Gordon.
Ska man spela på något här skulle jag välja Gordon ITD till 1.83 på 5d men jag låter bli, Gordon behöver en seger och kan mycket väl köra säkert och ta ett UD.
Galans andra match är mellan Diego Brandao och Jimmy Hettes.
Brandao är även han en gammal TUF vinnare, han såg riktigt imponerande ut i TUF och jag trodde han skulle ta sig långt inom UFC. Dock verkar han ha lite mentala problem som håller honom tillbaka och just nu är han inte mer än en gatekeeper. Han är annars både bra på marken och stående.
Han komemr från två raka förluster mot Dustin Poirer och Conor McGregor tuffa motståndare men han imponerade inte riktgt i någon av fighterna. Mot conor såg han visserligen bra ut stående till en början men blev sedan träffad och avslutad via TKO.
Hettes är en fighter som lever på sina sub. Han har 11 vinster 10 via sub. Jag tror inte att han fångar Diego på marken och det är egentligen hans enda sett att vinna.
Diego är 1.65 på 5d och det är spelvärt annars kan man inkludera honom i en parlay med Eddie Gordon.
Huvudmatchen har jag ingen aning om hur den ska gå, jag tycker att den ser mycket jämn ut på förhan. Rockhold är en mycket bättre brottare dock är Lyoto svår att få ned. Lyoto imponerade desutom de sista två ronderna mot Weidman trots förlust. Jag tror att han har en god chans till seger bara han stoppar Lukes nedtagningar så ska han vinna detta stående. Lyoto finns till 2.56 på pinnen men jag avaktar och hoppas att oddset stiger närmare starten på fighten.
Finns det intresse för en breakdown på någon av galans matcher kan jag försöka fixa till en, hojta bara,
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Cicero (+10)
Senast redigerad av the chef den 2015-04-18 klockan 17:55.
|