Skrev en lång förklaring till salkin90 som försvann, skrev i mobilen. Orkar inte mer, och det är nog ändå för döva öron.
Jag har iaf lagt några år på att få honom dit han var idag. Trodde han skulle vara ca en halv till 1 sekund snabbare. Ändå nöjd med hans insats, eller inställning snarare, men inte nöjd med att jag inte lyckades ge honom rätt förutsättningar, han travade inte bra, jag får hitta på något, först och främst klura ut varför. Tror jag vet, men får se.
Jo, jag tyckte du kunde ringa och förklara hur jag ska göra, för de 17 åren jag på heltid lagt på att bli så bra som möjligt på det här är helt enkelt inte tillräckligt bra.
Du verkar kunna det här, så slå mig en signal på 0705-77 74 16 så blir jag berikad med din kunskap.
Det är ju såhär att du inte behöver lyssna på mig. Jag tror jag lagt ca 8 timmar på media, mest speljournalister och andra frågvisa, och jag säger vad jag tror.
Jag kan inte lyssna på spelarna, för ni har 20000 olika åsikter. Däremot visar jag respekt för er, ger alltid all information, jag gör alltid mitt bästa, det är vad ni kan analysera. Jag ser inte på oddset att någon Salkin90 har lagt 50 spänn på mig, jaha, då måste jag gasa hela vägen. Eller att nån som räknat med att jag ska smyga spelat, då får jag göra det.
Vi analyserar, känner på hästen, tar besluten live baserat på allt det. Ibland rätt, ibland fel. Precis som en hockeyspelare väljer passning, slagskott, dragskott, högt lågt etc.
Jag sa dessutom att jag skulle köra på känn, att jag var osäker om han kunde svara, och om han kunde det så skulle jag välja taktik beroende på hur han kändes. Nu kunde jag inte svara, men som han kändes efter 100m hade jag släppt till Edge Boko.
Som han kändes i tisdags förväntade jag mig att han skulle kännas annorlunda.
Men slå en signal så får du känna på han och sen lägger vi upp ett nytt träningsprogram
|