Ogiltigt spel-ID: 2567089
Tidigt spel på den tidiga matchen, får man inte spela på Marathon så finns U7.5 till 1.93 på pinnen tror jag det var.
Ska se om jag kan få ner mina tankar på ett läsbart sätt från mina oläsliga anteckningar:
Jeff Locke:
Är inställd på att försöka vinna sin tredje raka match för första gången i sin karriär och på hans 10 senaste starter är laget 9-1 (även om han själv inte fått alla vinster ackrediterade). På hemmaplan har han 11 startade matcher och det har resulterat i 72 Innings Pitched vilket innebär att han i snitt spelar 6.5 inning per match. Att man i snitt får spela fler än 6 tyder oftast på att man inte släpper särskilt många earned runs eftersom det finns en gyllene gräns där vid 6 IP när man får en Quality Start om man har färre än eller lika med 3 Earned runs på 6 innings.
Senaste hemmamatchen lirade han 8 innings och släppte en run. Att matchen spelas på dagen har ingen större betydelse sett till historiken utan han har snarare varit stabilare under dagsmatcher än under kvällsmatcher (åtminstone under 2014, vilket är ett hyfsat litet sample).
Mot Cubs hade han 3 runs allowed på 25 at bats förra året och en avg på .280.
Kyle Hendricks
Borde ha blivit 6 scoreless innings i förra matchen mot Padres men Matt Kemp hände, vilket innebar en 2-run homerun i första inningen, men därefter var det tätt och slutade på 6 IP och 2 ER. Under 2015 har den enda bortamatchen han spelat varit lite av en plump med 4.1 IP och 5ER, men det var mot Rockies som har en bra lineup och kan banka riktigt hårt. Sett till 2014 var bortmatcherna fortfarande lite sämre än hemmamatcherna men 40IP på 6 matcher, vilket också är i snitt cirka 6.5 IP per match, resulterade i 13 Earned Runs och riktigt låg avg samt whip vilket bådar gott.
Hendricks har dock aldrig mött Pirates förut i karriären så finns ingen lagspecifik statistik att tillgå.
Allmänt:
Slutligen lite allmänt om matchen. Lagen möttes inatt klockan 01:05 och matchen slutade 4-3 till Pirates. Det innebär att det är cirka 17h mellan matchstarterna och därmed inte jättemycket vila för slagmän, förutsatt att samma spelare kommer användas. Båda SP har vilat så där borde det finnas gott om energi att pitcha bra och inte släppa allt för mycket runs. Sen får vi hoppas att Relief Pitchers som förmodligen (och förhoppningsvis) kommer in runt 7 inningen också kan hålla tillbaka några runs!
Enda negativa jag kan säga om spelet är vädret där vi har en förmodad vind på cirka 20mph blåsandes från bakom slagman och ut mot center-left. 20mph skulle man kunna omvandla till att ett 400ft långt slag går ungefär 10% längre och det kan självklart vara skillnaden mellan HR och Fly-out!
Räkna inte med så här långa utläggningar inför varje spel, vaknade lite tidigare och hade inget att göra idag.
BOL