En ny gala idag, tyvärr har många bra matcher försvunnit och den är inte så lockade. Huvudmatchen är en titelmatch i flugvikt mellan Demetrious Johnson och Kyoji Horiguchi. DJ är mästare och en av de bästa i P4P just nu. Han är bra på allt och just nu kan ingen i flugvikten hota honom. DJ har tidigare fått kritik för att han inte avslutat matcher men det har ändrats och 3 av hans 4 senaste segrar har varit på avslut.
Japanen är tuff och duktig men inte alls på samma nivå som DJ han har en helt ok brottning och 9 segrar via KO/TKO men han lär ändå inte ha en chans på DJ här.
DJ har grymma nedtagningar och är ne av de bästa MMA brottarna någonsin. Tyvärr finner jag inget som är spelvärt i denna matchen just nu. Jag tror att DJ kan vinna detta via sub men skulle vilja ha minst 3.0 för ett spel på det just nu hittar jag bara 2.75.
Co-Main är en match mellan Rampage och Fabio Maldonado
Den här matchen har potential till att bli en riktig slugfest men kan även bli hur tråkig som helst.
Efter sitt äventr i Bellator är Rampage tillbaka i UFC, han är en rolig fighter när han är på humör och det ska bli kul att se han i UFC igen. Rampage är erfaren och har sett faktiskt sett bättre ut i Bellator, hans sista matcher i UFC gick inget vidare och han förlorade 3 raka dock mot riktigt tufft motstånd. Rampage är bra stående men inte på marken, han lär dock inte behöva bekymra sig för att dne här matchen ska utspelas på marken.
Maldonado är en riktigt tuff fighter med bra boxning och grymma kroppslag. Han tål hur mycket stryk som helst och kan alltid trötta ned sina motståndare med hårda kroppslag. Han börjar bli till åren och är rätt seg men om han lyckas trötta ut Rampage kan han mycket väl vinna detta. just nu finns han till 3.26 och det är värt 0.5 u.
Rampage är som sagt till åren och även fast han vunnit några matcher i rad nu så har han inte den bästa konditionen längre.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av the chef den 2015-04-25 klockan 16:09.
|