Visa ett inlägg
Gammal 2015-04-26, 07:05   #52
Solo

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1511
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
HPTO ( HPT Online ) fick någon form av kapacitetsproblem i förmiddags. Givetvis kommer de att lösa sina problem och köpa på sig mer molnkraft så att de löser det tillfälliga problemet.

Det stora problemet är dock att det alltid kan dyka upp nya liknande problem. För min del räcker inte 99.99999999% tillgänglighet för reduceringsverktyget. Det är illa nog att ATG aldrig kan vara 100%-iga.

Idag var det HPTO. Nästa gång är det någon annan som får problem. Däremot kommer aldrig jag att få problem av det här slaget.
Oj, vet du om det är sådana problem i Pinracer också? Har Joker med flera tusen betalande användare gått över till webb utan att ha koll på kapacitet i server alltså, farligt och kan ju ändra marknaden helt. Här har ni som är aktörer en möjlighet närmsta tiden om det krånglar.

Finns många andra webbtjänster - sökfunktioner, Skatteverket, aktiehandel, osv som klarar 100-tusentals användare på kort tid så jag tänker att det kanske också är en fråga om vilka val just HPT gjort avseende gränssnitt, serverkapacitet, tekniska lösningar och begränsningar av olika slag. Läste ex att de satt begränsning på 50000 rader i "ram", låter nästan som de gör beräkningar på server, även om det är svårt förstå den tanken. Men en sån hård begränsning gör det omöjligt att spela som jag gör.

Men helt klart är det andra fördelar än kapacitet webben ger: plattformsoberoende, större flexibilitet för användare, mm Sen visar ju alla undersökningar att vi i rasande takt är på väg mot en tid där mobila enheter tar över helt på privatmarknaden. Jag tänkte därför att det är svårt se en framtid i desktopprogram om ni riktar er mot breda användargrupper med privatpers.

Men håller med dig om att det för mig som spelare aldrig får krångla. Jag har ändå tolkat det som att hela HPT-konceptet bygger på att användarna accepterar mycket buggar och nästan blir glada av att känna sig delaktiga och rapportera fel och brister. En slags kontinuerlig vidareutveckling där alla är medvetna om att det kan gå fel ibland. Joker och Pinracer har valt en annan väg: användarna är inte delaktiga och här räknar användarna nog med att det aldrig blir fel.

Långt svar men du har nog rätt. Spännande se vilka problem joker ställs inför nu framöver. Tänk om de gått över till webb och det inte finns kapacitet för användarna... 😀
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat