Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-04-22, 10:53   #46
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

BRA STRAPPA
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-22, 11:19   #47
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Alt+PrtScn snappar bara det aktiva fönstret, inte t.ex. aktivitetsfältet.
Varför har ingen sagt det tidigare!!?? Undrar hur många gånger jag croppat en print screen i paint för att man får med mer än man vill...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-22, 12:05   #48
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2500
Standard

Eller om ni har en Mac, Shift+cmd+4 så kan ni ruta in det ni vill printscreena direkt på skärmen, bilden sparas automatiskt till skrivbordet.
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-25, 17:26   #49
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2396
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Solo Visa inlägg
Ok, förstår och inser att support även skulle behöva bli rent speltekniskt och det ska nog ATG undvika. Tänkte annars att de mycket enkelt kunde lagt in möjlighet att klassificera utvalda hästar i grupper, men helt klart riskerar det bli mer jobb än vad det ger i service.

Att inte spela stort i något webbaserat program, är det av princip eller? För rent kapacitetsmässigt osv antar jag (utan att veta) att ex jokers nya webb och Almi Invest(dvs indirekt våra skattepengars bolag) pinracer fungerar snabbt och smidigt.
HPTO ( HPT Online ) fick någon form av kapacitetsproblem i förmiddags. Givetvis kommer de att lösa sina problem och köpa på sig mer molnkraft så att de löser det tillfälliga problemet.

Det stora problemet är dock att det alltid kan dyka upp nya liknande problem. För min del räcker inte 99.99999999% tillgänglighet för reduceringsverktyget. Det är illa nog att ATG aldrig kan vara 100%-iga.

Idag var det HPTO. Nästa gång är det någon annan som får problem. Däremot kommer aldrig jag att få problem av det här slaget.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-25, 19:13   #50
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 48
Sharp$: 2372
Standard

Någon som har koll på hur lång tid det tar innan man får in pengarna på v75 tillsammans om man spelat via fil. Läste att någon haft problem med sitt spel som blivit annulerat.
Magnus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-25, 19:14   #51
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Magnus Visa inlägg
Någon som har koll på hur lång tid det tar innan man får in pengarna på v75 tillsammans om man spelat via fil. Läste att någon haft problem med sitt spel som blivit annulerat.

Just idag är det förseningar enligt atg.se med utbetalning utav vinster från tillsammans. I övrigt kanske det tar, en trettio minuter/timme tror jag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+1), Magnus (+10)
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-26, 06:05   #52
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 222
Sharp$: 1510
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
HPTO ( HPT Online ) fick någon form av kapacitetsproblem i förmiddags. Givetvis kommer de att lösa sina problem och köpa på sig mer molnkraft så att de löser det tillfälliga problemet.

Det stora problemet är dock att det alltid kan dyka upp nya liknande problem. För min del räcker inte 99.99999999% tillgänglighet för reduceringsverktyget. Det är illa nog att ATG aldrig kan vara 100%-iga.

Idag var det HPTO. Nästa gång är det någon annan som får problem. Däremot kommer aldrig jag att få problem av det här slaget.
Oj, vet du om det är sådana problem i Pinracer också? Har Joker med flera tusen betalande användare gått över till webb utan att ha koll på kapacitet i server alltså, farligt och kan ju ändra marknaden helt. Här har ni som är aktörer en möjlighet närmsta tiden om det krånglar.

Finns många andra webbtjänster - sökfunktioner, Skatteverket, aktiehandel, osv som klarar 100-tusentals användare på kort tid så jag tänker att det kanske också är en fråga om vilka val just HPT gjort avseende gränssnitt, serverkapacitet, tekniska lösningar och begränsningar av olika slag. Läste ex att de satt begränsning på 50000 rader i "ram", låter nästan som de gör beräkningar på server, även om det är svårt förstå den tanken. Men en sån hård begränsning gör det omöjligt att spela som jag gör.

Men helt klart är det andra fördelar än kapacitet webben ger: plattformsoberoende, större flexibilitet för användare, mm Sen visar ju alla undersökningar att vi i rasande takt är på väg mot en tid där mobila enheter tar över helt på privatmarknaden. Jag tänkte därför att det är svårt se en framtid i desktopprogram om ni riktar er mot breda användargrupper med privatpers.

Men håller med dig om att det för mig som spelare aldrig får krångla. Jag har ändå tolkat det som att hela HPT-konceptet bygger på att användarna accepterar mycket buggar och nästan blir glada av att känna sig delaktiga och rapportera fel och brister. En slags kontinuerlig vidareutveckling där alla är medvetna om att det kan gå fel ibland. Joker och Pinracer har valt en annan väg: användarna är inte delaktiga och här räknar användarna nog med att det aldrig blir fel.

Långt svar men du har nog rätt. Spännande se vilka problem joker ställs inför nu framöver. Tänk om de gått över till webb och det inte finns kapacitet för användarna... 😀
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-26, 07:04   #53
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3623
Standard

Och nu igår blev det som jag har sagt hela tiden att filinlämning är inte V75's problem utan helt enkelt att loppen tidigare har varit för lätta pga felaktigt utskrivna propositioner ifrån ATG's sida.

Här på sajten har det ju bl.a. propagerats för att "alla" skulle nu jämt ha 7 rätt tack vare filinlämningen & med det låga utdelningar för 7 rätt...trots filinlämning, V75 Tillsammans, butiks/andelsspel mm så var det endast 16 st. system som klarade gårdagens sju lopp & blev belönade med över 4 mille var!
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-26, 07:27   #54
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
HPTO ( HPT Online ) fick någon form av kapacitetsproblem i förmiddags. Givetvis kommer de att lösa sina problem och köpa på sig mer molnkraft så att de löser det tillfälliga problemet.

Det stora problemet är dock att det alltid kan dyka upp nya liknande problem. För min del räcker inte 99.99999999% tillgänglighet för reduceringsverktyget. Det är illa nog att ATG aldrig kan vara 100%-iga.

Idag var det HPTO. Nästa gång är det någon annan som får problem. Däremot kommer aldrig jag att få problem av det här slaget.
Nästa version kommer ha effektivare algoritmer och hostas på en kraftfullare server, men riskerna finns absolut kvar, oavsett verktyg man använder. När hundratals användare ska dela på serverkraft som motsvarar datorn du har på skrivbordet kan det så klart bli problem.

Det svindyra Pinracer verkar också ha någon form av begränsning för att de "stöder ATGs arbete mot robotspel". Skulle förvåna mig mycket om det är någonting annat än ett svepskäl...
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-26, 07:42   #55
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Solo Visa inlägg
Oj, vet du om det är sådana problem i Pinracer också? Har Joker med flera tusen betalande användare gått över till webb utan att ha koll på kapacitet i server alltså, farligt och kan ju ändra marknaden helt. Här har ni som är aktörer en möjlighet närmsta tiden om det krånglar.

Finns många andra webbtjänster - sökfunktioner, Skatteverket, aktiehandel, osv som klarar 100-tusentals användare på kort tid så jag tänker att det kanske också är en fråga om vilka val just HPT gjort avseende gränssnitt, serverkapacitet, tekniska lösningar och begränsningar av olika slag. Läste ex att de satt begränsning på 50000 rader i "ram", låter nästan som de gör beräkningar på server, även om det är svårt förstå den tanken. Men en sån hård begränsning gör det omöjligt att spela som jag gör.

Men helt klart är det andra fördelar än kapacitet webben ger: plattformsoberoende, större flexibilitet för användare, mm Sen visar ju alla undersökningar att vi i rasande takt är på väg mot en tid där mobila enheter tar över helt på privatmarknaden. Jag tänkte därför att det är svårt se en framtid i desktopprogram om ni riktar er mot breda användargrupper med privatpers.

Men håller med dig om att det för mig som spelare aldrig får krångla. Jag har ändå tolkat det som att hela HPT-konceptet bygger på att användarna accepterar mycket buggar och nästan blir glada av att känna sig delaktiga och rapportera fel och brister. En slags kontinuerlig vidareutveckling där alla är medvetna om att det kan gå fel ibland. Joker och Pinracer har valt en annan väg: användarna är inte delaktiga och här räknar användarna nog med att det aldrig blir fel.

Långt svar men du har nog rätt. Spännande se vilka problem joker ställs inför nu framöver. Tänk om de gått över till webb och det inte finns kapacitet för användarna... 😀
Alla beräkningar sker på servern, och jag har svårt att tro att någon annan valt andra lösningar. Skulle bli väldigt mycket kod och ganska svårt att köra något sådant med javascript i webbläsaren, och nånstans måste ju systemen sparas och startlistor hämtas och uppdateras från. Detta kräver långt mycket mer processorkraft per användare än en inloggning på Skatteverket eller internetbanken.

Joker innehåller ganska få funktioner och har knappt uppdaterats de senaste åren, Pinracer har fått statliga miljoner för att bygga sitt verktyg, bra faktorer för att undvika problem.

För övrigt är ryktet om HTPs buggighet kraftigt överdriven, men givetvis innebär fler funktioner också fler saker som oförutsett kan gå snett...
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-26, 08:49   #56
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Det kan väl inte vara endast jag som kommer ihåg hur man stod i en totomatkö som inte rörde sig därför att det var fel någonstans, hur man sköt på starten för att försöka hinna få igång systemen och rädda så mycket omsättning som möjligt?

Ingen kedja är starkare än den svagaste länken, och just nu ser jag molnbaserade tjänster som absolut vekast i kedjan för att kunna spela. Håller man sig på sin egen dator är man mycket säkrare. Jag har provat betaversionen av den nya HPT, och den är enormt mycket snabbare på att beräkna och skapa kuponger även från stora ramar.

Någon Onlineversion av någon programvara har jag aldrig provat. Dels är de versionerna lite för begränsade, dels inser jag att det är som upplagt för problem när läsplattor och telefoner skall göra något på ett begränsat skärmutrymme och sedan försöka jobba med det via mer eller mindre stabila wifi eller någon slags 3G/4G som delas med hundratals eller i värsta fall tusentals andra människor.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), Fulsprit (+3)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-26, 14:01   #57
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2396
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Och nu igår blev det som jag har sagt hela tiden att filinlämning är inte V75's problem utan helt enkelt att loppen tidigare har varit för lätta pga felaktigt utskrivna propositioner ifrån ATG's sida.

Här på sajten har det ju bl.a. propagerats för att "alla" skulle nu jämt ha 7 rätt tack vare filinlämningen & med det låga utdelningar för 7 rätt...trots filinlämning, V75 Tillsammans, butiks/andelsspel mm så var det endast 16 st. system som klarade gårdagens sju lopp & blev belönade med över 4 mille var!
"Endast 16"? 16 system med den rätta raden är sjukt många.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-26, 14:07   #58
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3623
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
"Endast 16"? 16 system med den rätta raden är sjukt många.
16 st. system av 1.964.868 st. möjliga V75-system är lite
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-26, 15:02   #59
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2396
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
16 st. system av 1.964.868 st. möjliga V75-system är lite
Det är flera 100% fler än förväntat utifrån radens svårighetsgrad.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-26, 15:09   #60
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3623
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det är flera 100% fler än förväntat utifrån radens svårighetsgrad.
Whatever! Var istället glad för att 16 st. fick vinna miljoner på V75
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td