Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
HPTO ( HPT Online ) fick någon form av kapacitetsproblem i förmiddags. Givetvis kommer de att lösa sina problem och köpa på sig mer molnkraft så att de löser det tillfälliga problemet.
Det stora problemet är dock att det alltid kan dyka upp nya liknande problem. För min del räcker inte 99.99999999% tillgänglighet för reduceringsverktyget. Det är illa nog att ATG aldrig kan vara 100%-iga.
Idag var det HPTO. Nästa gång är det någon annan som får problem. Däremot kommer aldrig jag att få problem av det här slaget.
|
Nästa version kommer ha effektivare algoritmer och hostas på en kraftfullare server, men riskerna finns absolut kvar, oavsett verktyg man använder. När hundratals användare ska dela på serverkraft som motsvarar datorn du har på skrivbordet kan det så klart bli problem.
Det svindyra Pinracer verkar också ha någon form av begränsning för att de "stöder ATGs arbete mot robotspel". Skulle förvåna mig mycket om det är någonting annat än ett svepskäl...