Visa ett inlägg
Gammal 2015-05-03, 20:25   #9
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Återinför möjligheten att få spela V7. Det är väl egentligen mitt enda önskemål.
Sen är jag inte så het på allt vad ATG Tillsammans och andelsspelande heter. Isåfall ska där finnas ordentliga radbegränsningar så att inte var och vartannat skiftlag kan köpa sig 7 rätt. Sen är jag ytterst tveksam till att det ska vara tillåtet med reducerade system i andelsformat.

I övrigt är jag inte så orolig, tycker inte man behöver uppfinna hjulet på nytt. Det vi upplever nu är en tillfällig dipp som beror på finanskrisen 08-11 som påverkade hästnäringen hårt med mindre unghästkullar än normalt.

Ska man börja handikappa bra hästar med konstiga tilläggsproportioner osv trots att dom tävlar på lika villkor så är man galet ute. Ungefär som om hockeyligan hade fått för sig då när Skellefteå var som mest överlägsna att dom hade fått starta varje match med ett 0-3 underläge.
Vi kan väl göra ett test och låta dig göra ett reducerat system på 5.000 rader eller så som du redovisar här, och så får vi se hur stora vinster du kan köpa dig till...

Vi delar dock helt uppfattning vad gäller kallblodslopp. Eliten måste få starta med lika start. Det är kanske inte så roligt spelmässigt, men gudarna skall veta att det tär på hästar att hela tiden vara ute och springa med tillägg där de hela tiden skall runda konkurrenterna ute i spåren från sista position.