Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-05-03, 14:30   #1
 
Lindvallens avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 836
Sharp$: 4170
Standard

Fokusgruppen ATG


Är någon mer än jag med i fokusgruppen som ATG använder sig av för förändra V-75? Kontakta mig genom Sharps.
__________________
Spela ATG TILLSAMMANS
Lindvallen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 15:09   #2
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2400
Standard

Var lite märkligt. Jag fick email om det. Och det stod att jag var uttagen. Men sedan hörde jag aldrig något mer.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 16:51   #3
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 566
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lindvallen Visa inlägg
Är någon mer än jag med i fokusgruppen som ATG använder sig av för förändra V-75? Kontakta mig genom Sharps.
Försök få dem att inse det komplett meningslösa med att ha autostartade lopp för kallblodseliten. Klassblandningen är monumental där med Månprinsen AM vs övriga och lär så vara framöver såvida inte de främsta norrbaggarna gästar oss. Får Månprinsen däremot starta med låt säga sextio meters tillägg på dugliga hästar så blir loppet däremot våldsamt spelintressant samtidigt som vår vackraste häst får synas i rutan. Tror faktiskt att Gunnar Melander skulle anmäla även om han fick stå med tillägg.

Fråga även vart lärlingsloppen tagit vägen? Allra helst den gamla proppen med ston och tilläggsvolt.

Tack för möjligheten!
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 17:03   #4
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av criba Visa inlägg
Försök få dem att inse det komplett meningslösa med att ha autostartade lopp för kallblodseliten. Klassblandningen är monumental där med Månprinsen AM vs övriga och lär så vara framöver såvida inte de främsta norrbaggarna gästar oss. Får Månprinsen däremot starta med låt säga sextio meters tillägg på dugliga hästar så blir loppet däremot våldsamt spelintressant samtidigt som vår vackraste häst får synas i rutan. Tror faktiskt att Gunnar Melander skulle anmäla även om han fick stå med tillägg.

Fråga även vart lärlingsloppen tagit vägen? Allra helst den gamla proppen med ston och tilläggsvolt.

Tack för möjligheten!
Fast nu är det inte så nyttigt för hästarna att allt för ofta behöva stå sextio, jaga ikapp fältet för att sen tugga på i spåren. Tror faktiskt att Gunnar Melander är enig med mig i den frågan. Månprinsen också.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+5), Viroid (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 17:16   #5
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Jag skickar gärna med att man måste börja titta på högre radpriser på V75. Jag skulle inte säga nej till 1kr per rad. Att ATG skulle avskaffa Jackpott är så främmande att det inte finns, men de kan åtminstone sänka jackpotgränserna till 5kr. Kanske kan man också argumentera för att jackpot förstärker alla vinstgrupper veckan efter, istället för endast sjurättspotten, så vågar man kanske också starta upp V7-alternativet igen?

Färre Extra V75, de som körs helt utan att sporten är extra bra känns ärligt talat inte bra på sikt.

Får man också önska något nytt så skulle det vara en "Euro-V75" med sju intressanta lopp i Europa under fredag - söndag som vi spelar tillsammans med övriga europeiska travnationer.

Den här veckan kunde det t.ex. varit franska derbyt plus Prix du Kerjaques, Prix du Etain Royal i Finland, den svenska gulddivisionen + Örebro Intl, den norska gulddivisionen samt lotterian i Italien. Känns som att det skulle kunna vara roligt.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Brain (+10), criba (+10), SO (+25)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 17:52   #6
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 566
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Fast nu är det inte så nyttigt för hästarna att allt för ofta behöva stå sextio, jaga ikapp fältet för att sen tugga på i spåren. Tror faktiskt att Gunnar Melander är enig med mig i den frågan. Månprinsen också.
Jo det är klart att Gunnar föredrar att få 100.000kr för ett rent träningsjobb som fallet blir på lördag. Min syn på saken är att rena uppvisningslopp inte har på V75 att göra. Sedan kanske sextio meter var att ta i men jag vidhåller att tilläggsloppen bland kallbloden är de allra roligaste spellopp vi har och det skulle jag gärna se mer av på V75. På en personlig not så skulle jag gärna köpa ett kallblod om jag bara vore lite mer bemedlad då jag avgudar den vackra rasen men det är en annan diskussion. Synpunkten var alltså strikt ur ett spelarperspektiv från mig som föraktar allt som får femmorna att frysa inne på lördagarna
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 18:59   #7
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Återinför möjligheten att få spela V7. Det är väl egentligen mitt enda önskemål.
Sen är jag inte så het på allt vad ATG Tillsammans och andelsspelande heter. Isåfall ska där finnas ordentliga radbegränsningar så att inte var och vartannat skiftlag kan köpa sig 7 rätt. Sen är jag ytterst tveksam till att det ska vara tillåtet med reducerade system i andelsformat.

I övrigt är jag inte så orolig, tycker inte man behöver uppfinna hjulet på nytt. Det vi upplever nu är en tillfällig dipp som beror på finanskrisen 08-11 som påverkade hästnäringen hårt med mindre unghästkullar än normalt.

Ska man börja handikappa bra hästar med konstiga tilläggsproportioner osv trots att dom tävlar på lika villkor så är man galet ute. Ungefär som om hockeyligan hade fått för sig då när Skellefteå var som mest överlägsna att dom hade fått starta varje match med ett 0-3 underläge.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 19:20   #8
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3629
Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Återinför möjligheten att få spela V7. Det är väl egentligen mitt enda önskemål.
Sen är jag inte så het på allt vad ATG Tillsammans och andelsspelande heter. Isåfall ska där finnas ordentliga radbegränsningar så att inte var och vartannat skiftlag kan köpa sig 7 rätt. Sen är jag ytterst tveksam till att det ska vara tillåtet med reducerade system i andelsformat.

I övrigt är jag inte så orolig, tycker inte man behöver uppfinna hjulet på nytt. Det vi upplever nu är en tillfällig dipp som beror på finanskrisen 08-11 som påverkade hästnäringen hårt med mindre unghästkullar än normalt.

Ska man börja handikappa bra hästar med konstiga tilläggsproportioner osv trots att dom tävlar på lika villkor så är man galet ute. Ungefär som om hockeyligan hade fått för sig då när Skellefteå var som mest överlägsna att dom hade fått starta varje match med ett 0-3 underläge.


Knappast så att Sharps-spelarna är ATG's eller övriga spelbolags målgrupp, ditt synsätt att filinlämning & andelsspel är roten till allt ont är nog enbart en ursäkt för att försvara egna (sämre?) spelresultat...

Finns mängder av Tillsammansbolag som trots möjligheten till att spela reducerat inte har uppnått sju rätt eller ens fått vinst i dom senaste omgångarna, sök på lag & se alla röda prickar som finns på majoriteten av bolagen!

Ytterst märkligt är det också att denna eviga diskussionen om filinlämning/andelsspel enbart existerar hos travspelarna...

Filinlämning/andelsspel hos Svenska Spels produkter väcker inga känslor & miljonutdelningar blir det ändå på Stryktipset m.fl. spel
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 19:25   #9
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Återinför möjligheten att få spela V7. Det är väl egentligen mitt enda önskemål.
Sen är jag inte så het på allt vad ATG Tillsammans och andelsspelande heter. Isåfall ska där finnas ordentliga radbegränsningar så att inte var och vartannat skiftlag kan köpa sig 7 rätt. Sen är jag ytterst tveksam till att det ska vara tillåtet med reducerade system i andelsformat.

I övrigt är jag inte så orolig, tycker inte man behöver uppfinna hjulet på nytt. Det vi upplever nu är en tillfällig dipp som beror på finanskrisen 08-11 som påverkade hästnäringen hårt med mindre unghästkullar än normalt.

Ska man börja handikappa bra hästar med konstiga tilläggsproportioner osv trots att dom tävlar på lika villkor så är man galet ute. Ungefär som om hockeyligan hade fått för sig då när Skellefteå var som mest överlägsna att dom hade fått starta varje match med ett 0-3 underläge.
Vi kan väl göra ett test och låta dig göra ett reducerat system på 5.000 rader eller så som du redovisar här, och så får vi se hur stora vinster du kan köpa dig till...

Vi delar dock helt uppfattning vad gäller kallblodslopp. Eliten måste få starta med lika start. Det är kanske inte så roligt spelmässigt, men gudarna skall veta att det tär på hästar att hela tiden vara ute och springa med tillägg där de hela tiden skall runda konkurrenterna ute i spåren från sista position.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 19:27   #10
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Ska man börja handikappa bra hästar med konstiga tilläggsproportioner osv trots att dom tävlar på lika villkor så är man galet ute. Ungefär som om hockeyligan hade fått för sig då när Skellefteå var som mest överlägsna att dom hade fått starta varje match med ett 0-3 underläge.
Å andra sidan är det väl färst spelmässigt vi pratar nu och då är det ju ofta hcp spelet som är spelbara på stora favoriter, ser dock inget annat sätt än tillägg att göra hcp innom trav?
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 19:28   #11
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg

Knappast så att Sharps-spelarna är ATG's eller övriga spelbolags målgrupp, ditt synsätt att filinlämning & andelsspel är roten till allt ont är nog enbart en ursäkt för att försvara egna (sämre?) spelresultat...

Finns mängder av Tillsammansbolag som trots möjligheten till att spela reducerat inte har uppnått sju rätt eller ens fått vinst i dom senaste omgångarna, sök på lag & se alla röda prickar som finns på majoriteten av bolagen!

Ytterst märkligt är det också att denna eviga diskussionen om filinlämning/andelsspel enbart existerar hos travspelarna...

Filinlämning/andelsspel hos Svenska Spels produkter väcker inga känslor & miljonutdelningar blir det ändå på Stryktipset m.fl. spel
Jag inbillar mig att utdelningen för 7 rätt sjunker i takt med att fler och fler andelssystem spelas? Man kan inte jämföra med Stryktipset där det är 13 matcher som ska sättas. 11 spelare på plan i vardera lag som ska prestera osv, variablerna är oändligt många fler i den världen jämfört med travet.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 19:35   #12
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3629
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Jag inbillar mig att utdelningen för 7 rätt sjunker i takt med att fler och fler andelssystem spelas? Man kan inte jämföra med Stryktipset där det är 13 matcher som ska sättas. 11 spelare på plan i vardera lag som ska prestera osv, variablerna är oändligt många fler i den världen jämfört med travet.
Fler variabler i fotbollen än i travet?!

I dessa tider när allt handlar om jänkarbikar, huvudlag, skor eller icke skor, rycktussar, knäkappor, foderbyten, övernattningar, väderlek, banunderlag & vad kusken har käkat till frukost och mycket mer...

Samt ca 30-40 miljoner rader som kan tänkas gå in...

Tar mer tid att analysera en travomgång än t.ex. Stryktipset
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 19:37   #13
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Filinlämning/andelsspel hos Svenska Spels produkter väcker inga känslor & miljonutdelningar blir det ändå på Stryktipset m.fl. spel
Filinlämningsdelen är väl marginell på stryktipset? Har inte närheten av samma effekt på 3 alternativs reducering som 15 hästars reducering? Jag har då aldrig funnit nåt reduceringslösning på stryktips spel som är >50% reducering som är vettig?

På trav klarar vilken svensson som helst att få 70+% reduceringsgrad utan att bli allt för svag i systemet?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+15)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 19:39   #14
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Vi kan väl göra ett test och låta dig göra ett reducerat system på 5.000 rader eller så som du redovisar här, och så får vi se hur stora vinster du kan köpa dig till...

Vi delar dock helt uppfattning vad gäller kallblodslopp. Eliten måste få starta med lika start. Det är kanske inte så roligt spelmässigt, men gudarna skall veta att det tär på hästar att hela tiden vara ute och springa med tillägg där de hela tiden skall runda konkurrenterna ute i spåren från sista position.
Det är betydligt mycket större sannolikhet att få 7 rätt på 5000 rader än 1000 rader. Chansen minskar i alla fall inte ju större system du har råd att spela. Det var min poäng med det hela. Ju fler "stora" system som spelas ju fler system med 7 rätt lär det bli.

Instämmer i det övriga. Vi dräper våra bra hästar för spelets skull vilket är åt helvete. Man kan inte bara lyssna till mammon utan även ta hänsyn till sporten och hästarna. Jag tycker om sporten som sådan även om jag valt att inte spela på en omgång. Då känns det lite halvruttet som sportälskare att se dom bästa hästarna handikappas på diverse sätt. Ungefär som att kolla på en hockeymatch där det ena laget ska starta med 0-3 underläge. Det känns blaj helt enkelt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+5)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 19:41   #15
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Jag inbillar mig att utdelningen för 7 rätt sjunker i takt med att fler och fler andelssystem spelas?
Där kan jag nog hålla med dig lite, det som gör att det märks så väl är när ombud säljer 10-20 hela system på sina andelar, om ett sådant system går in en "skrällomgång" så tar det otroligt mycket av kakan för de andra stackars systemen som har 7 rätt. På sätt och vis var det nog bättre förr när det inte gick att sälja extra andelar på systemen utan man var tvungen att dra ut ett helt nytt system varje gång man sålde slut på andelarna.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td