Citat:
Ursprungligen postat av Viroid
Vi kan väl göra ett test och låta dig göra ett reducerat system på 5.000 rader eller så som du redovisar här, och så får vi se hur stora vinster du kan köpa dig till...
Vi delar dock helt uppfattning vad gäller kallblodslopp. Eliten måste få starta med lika start. Det är kanske inte så roligt spelmässigt, men gudarna skall veta att det tär på hästar att hela tiden vara ute och springa med tillägg där de hela tiden skall runda konkurrenterna ute i spåren från sista position.
|
Det är betydligt mycket större sannolikhet att få 7 rätt på 5000 rader än 1000 rader. Chansen minskar i alla fall inte ju större system du har råd att spela. Det var min poäng med det hela. Ju fler "stora" system som spelas ju fler system med 7 rätt lär det bli.
Instämmer i det övriga. Vi dräper våra bra hästar för spelets skull vilket är åt helvete. Man kan inte bara lyssna till mammon utan även ta hänsyn till sporten och hästarna. Jag tycker om sporten som sådan även om jag valt att inte spela på en omgång. Då känns det lite halvruttet som sportälskare att se dom bästa hästarna handikappas på diverse sätt. Ungefär som att kolla på en hockeymatch där det ena laget ska starta med 0-3 underläge. Det känns blaj helt enkelt.