Visa ett inlägg
Gammal 2015-05-06, 16:54   #33
enaldi

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 581
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Skriver man såhär blir jag förbannad:

2 Blue Star Champion var fin näst senast vid vinsten då han från 6-par utv gick med i anfall i
rygg 1100 kvar. Blev utan rygg sista 600 m men mäktade ändå med att koppla grepp om ledaren
100 kvar och var mycket bra med, 1,12,8/1000. Backade i starten senast från start och hamnade i
5-par utv. Gick härifrån på 900 kvar och fick rygg sista 850 m. Anföll ute i 4-spår in på upploppet
men galopperade 75 kvar och blev diskvalificerad. Är hyfsat startsnabb och har fått ett bra läge
här bakom bilen och lyckas Ville Karhulathi komma till spets, kan ekipaget sedan bli svåra att
fånga in.

De skulle istället skrivit att BSC är extremt svår att få felfri från framspår bakom bilen, att galopprisken är 80%, om man inte tar en extremt lugn säkerhetsstart.
När folk utan kunskaper börjar lura sina läsare lackar jag till !
MEN...det där är väl Stig H:s egen kommentar? Kan han inte sin egen häst och har koll menar du? Han kanske inte uppfattar den som besvärlig? Han brukar var ärlig och rak i sina kommentarer där, så kände han så hade han skrivit det. Låter som halvladdning o att det nog går, annars hade han inte sagt det...så ser jag på det. Stig H är en av få tränare som brukar säga rätt saker i mina ögon.
enaldi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat