Utöver Nuncio har jag spikat Sing A Song. Kanske dumt då det vimlar av fina spikbud i afton, men jag tror att Arctic Model är värst emot. Redéns häst är favorit av någon anledning, kanske för att Goop sitter upp. Där ligger stallet lågt och säger att den behöver lopp i kroppen. Valbrunella låter som Tarzans bästa chans i loppet och man anser att hon är riktigt kapabel, men han brukar oftast sitta upp bakom de bästa chanserna själv. Paris Metro och Sinks Canyon är de enda som har varit ute i år av Melanders hästar, men de har inte övertygat direkt. De två Tarzan-amerikanskorna behöver troligen lopp i kroppen. Så är det med de flesta av hans hästar. Nuncio och Volstead spikade jag direkt i årsdebuterna pga. deras höga kapacitet. De här får visa något först. Johans två amerikanskor behöver förmodligen också lopp. Bäst av dem är säkert den han har valt själv. Flirting Girl har ett par lopp i kroppen, men står illa till med niondespåret på 1640. Sing A Song gick 13,6 i sin årsdebut på medel, mot betydligt tuffare hästar än de här och är van tuffa gäng. Arctic Model, gillar distansen, har två lopp i kroppen i år och är nog uppåt i form, men var en bit efter Flirting Girl senast. Det avgör mitt val av andra spik. Annars finns t.ex. Ready For More, Bethel Hanover och Sauveur som spikbud. Kan Tobbe köra till spets så kan det bli en rolig kväll.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|