Visa ett inlägg
Gammal 2015-05-15, 21:12   #71
hugotheboss

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Om det nu blir regn (från 14:00 ca) så lär det väl påverka hästarna minst i de första loppen? Åby har ju nya banläggare (från Halmstad?) innan blev väl banan mer hård än tung när det regnade, ngn som vet hur det är nu? Påverkas open stretch mer? Har för mej att det brukar fästa bättre 4-5 spår över upploppet? Vädret kanske kan påverka hur de skor i de 3-4 sista avdelningarna. Ser lätt ut men jag tror (eller hoppas?) att vädret kan ställa till en del.

Själv tänker jag spika 3 Bella Belugi i avd 1. Bättre kusk, bättre spår än 9:an och har vunnit mot den tidigare. I övrigt så finns det en del kantbollar här och där. Tycker Adrian är intressant med Paparazzi i avd 2. Lite streckad, bra spår och inget emot regn. Al Dente i avslutningen plockar jag bort helt. Ett tag funderade jag på att chansa vilt och spika El Maggio Pellini, avd 4, Ludde brukar väl trivas på Åby. Rygg på Reven D'amour och Magic Tonight känns helt okay.

Men än så länge är jag bara hundra på att jag ska spika Goop i första....tror jag :-)