Visa ett inlägg
Gammal 2015-05-17, 06:37   #10
putte64

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Skojar du med mig ?
PDA's arrangemang är 10 ggr större än Vallas !!!

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag tycker inte att arrangemanget runt PdA kan mäta sig med Solvallas Elitlopp. De franska kuskarna och tränarna brukar också vara imponerade över det som Solvalla erbjuder.

Låt oss se vad andra nöjen kostar. Att t.ex. gå och se en musikal eller en teaterföreställning på Oscars under en helg kostar 625kr per person för en föreställning, exkl mat och dryck.

En konsertbiljett med någon känd artist i Globen eller annan arena kostar från 5-600kr och uppåt.

En biljett till Roskildefestivalen kostar 1940 danska kronor. Till den svenska Bråvallafestivalen kostar en tredagarsbiljett 2090kr, parkering 275kr tillkommer om man vill åka bil dit. Vill man campa där får man lägga till 500kr för tält, 1000kr för husvagn.

Storsjöyran i Östersund kostar 995kr för två dagar.

Inträde till Gröna Lund med åkband en dag 389kr.

Dagkort för laxfiske i Mörrumsån kostar 600kr.

295kr för lördagen, 495kr för entré på söndagen, och 695kr för hela helgen tror jag inte hade dragit ned publikantalet mer än marginellt. Fredagen kan man bjuda på. Jobbar man på att få sponsorer att ställa upp med promotiongåvor med några hundralappar i värde så blir det väldigt prisvärt.

T.ex.
Man får Elitloppskepsen 2015, värde 150kr (kostar typ 25kr att producera)
Man får med det nyproducerade Elitloppsprogrammet, en skrift på 200 sidor med alla startlistor och massor av bakgrundsmaterial. Värde 99kr
Man får två valfria omgångar av Spelvärdes V64-material under 2015, värde 198kr
Man får två fribiljetter till Kriteriesöndagen på Solvalla i Oktober, värde 200kr

Helt plötsligt är inte biljetten så dyr.

Sedan får man gärna sänka priserna på mat och dryck till något mer mänskligt än vad det brukar vara. Jag tror det kan vara lönsamt om folk slutar släpa med sig matsäck själva.