Citat:
Ursprungligen postat av robfri
Själv håller jag inte med om att det är för dyrt. I år blir nog 15e raka elitloppshelgen, vi är ett gäng grabbar som åker upp varje år. Torsdag-Söndag, trav alla dgr, dricka gott, äta gott, spela lite, uppleva stämning & atmosfär med samma platser framme vid staketet år efter år. 450 sek i inträde för dessa 3 dgr, för min del lätt värt det & med tanke på evenemanget så tycker jag inte det är hutlösa priser de tar ut.
|
450 kr för 3 dagar är mycket humant. 320 kr är brutalt i mina ögon.
Har sagt det förut och säger det igen. Elitloppet 1994 gjorde mig travbiten till tusen.
Alla jämförelser med andra typer av evenemang haltar å det grövsta eftersom det inte bara handlar om att man även ska spendera pengar innanför grindarna utan att man även spenderar pengar resten av året.
En rättvis jämförelse skulle vara om man efter att ha gått på en konsert för 4-500 kr sedan köpte musik för 1000-3000 kr per månad under resten av året. Nog för att de som går på konserter också blir bitna av vad de upplever. Men för mig är det inte ens i närheten. Går inte att jämföra på samma dag.