Citat:
Ursprungligen postat av olle
Man får i alla fall hoppas att det inte kommer drastiska publiktapp även elitloppshelgen.
Alla banor försöker ta rejält betalt numera på sina stora dagar. Om jag minns var det ett jäkla liv ifjor över inträdespriserna till Sprintermästaren.
Sen är ju allt relativt. Jag betalade 2200 kr för biljetter till MFFs tre Champions leauge matcher i höstas och det kostar minst 300 kr för en hyfsad sittplats till en vanlig allsvensk match. Dessa matcher hade jag kunnat se hemma på tv, men upplevelsen av att gå dit är väldigt mycket större. Har aldrig varit på Solvalla elitloppshelgen men hoppas att det är ett stort mervärde då också att vara på plats.
Däremot kanske man skulle fundera på att slopa inträdet till vardagstravet. Det kan inte ge många kronor i kassan och det hade kanske gått att få dit lite mer folk om det var gratis inträde.
|
Live är alltid bäst, så är det. Att se Elitloppet eller Harpers framför TV:n är ingenting mot att se det på plats på Solvalla!!!
Att få se Victory Tilly vinna Elitloppet och inte behöva betala i princip någonting känns inte rätt.
Svenskt trav har legat efter i många år att ta betalt för vad de leverar. Men visst kan man hålla ned priserna för vardagstrav när publikintresset är så minimalt. En familj ska inte behöva betala några stora summor för att se lunch-trav, V5:or, V64:or eller V65:or i halvkass klass på svenska banor, speciellt under vinterhalvåret.