Citat:
Ursprungligen postat av HPT
Att starta AB för att tjäna pengar på den här typen av program är att låsa upp 50 000:- utan något större hopp om att tjäna pengar. Det enda som skulle kunna förbättra situationen är att 5 000 Joker-användare plötsligt inser att det finns bättre och/eller billigare program. Även om så sker finns dock inte utrymme för speciellt många personer/företag att leva på det.
Det som de flesta nya tjänsterna missat är att Joker-användare generellt är de mest lojala och konservativa kunderna jag har stött på i något sammanhang. Det är möjligt att någon skulle kunna leva på att driva en billigare kopia av Joker, men knappast fem olika företag. Jag har inte sett att någon av de nya tjänsterna har någon ny eller originell ide heller.
Pinracer är bara ytterligare ett exempel på hur duktiga vi är i Sverige att slösa bort skattepengar. Att godkänna stora stöd till ett nytt företag på en redan överetablerad marknad borde vara tjänstefel...
|
Jag fick en chock när jag läste att det hade fått stöd. Såklart hade de en färdig fin affärsplan som handläggaren inte tyckte behövde skärskådas.
Nu har det visserligen gått ett tag. Och det gör ju ingen större nytta NU. Men den som tog beslutet borde anmälas på något sätt.