Visa ett inlägg
Gammal 2015-05-27, 21:51   #14
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
1: detta är mycket märkligt att det inte finns, är inte svårt att göra men frågan är väl om större skalan vill se hur dåligt det går för dom på travet? =)

3: rörliga odds kräver att man räknar ut det sista 10s och hinner spela (om man bortser ifrån v75 där det spelas tillräckligt i loppen för att oddsen ska hålla sig någorlunda stilla)

4: för att det ska fungera så kräver det inte bara att du rankar, du måste förse varje häst med en vinstchans % och även en felmarginal % för att kunna räkna ut vad som är spelbara odds.

5: testade du oddshtm nån gång? Det var ett grymt rank verktyg men det var otroligt invecklat innan man fått till det, dessvärre la dom ner utvecklingen och jag har inte kunnat få kontakt med utvecklaren.
3: Ja, visst rör det sig en del, men har man en favorit i 2ggr eller lägre så finns det rätt bra marginaler. Ibland går det lite åt ena hållet, ibland lite åt det andra hållet.

4: Jag tänkte mig spel där det med rätt stor marginal ser ut att finnas spelvärde. Det dyker ständigt upp märkligheter i oddsen eftersom spelarna inte hinner hålla koll på alla tvillingodds, triooodds och dubbelodds. HPT har en rätt bra grund för detta som borde kunna gå att utveckla om det finns intresse.

5: Jag testade lite, men det var inte riktigt vad jag ville ha då heller.